Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Hannes

BorCon 2015

Startat av Hannes, 10 september 2015 kl. 21:44:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Hannes

Jag räknar sex pers i den här tråden + Mats som är osäker + Alexander som jag vet kommer. Verkar bli hyggligt.

Triumph and Tragedy är prio 1 för mig. Annat löser sig nog.

Om jag har hunnit få tag på det till dess så tänkte jag ha med mig lite A Game of Thrones: The Card Game 2nd Edition, om nån är sugen på att testa på en annan sorts krigsspel! Finns kort med bilder på arméer och grejer...

Jon

Blir inget för mig tyvärr, det hade blivit femte helgen i rad med jobb eller skoj aktivitet.

Delirium

Tråkigt, Jon, men det går fler tåg!

Triumph and Tragedy seglar upp alltmer som prio två efter Fallen Eagles.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Mats Eden

Jag har till och med köpt T&T, så jag hoppas verkligen jag kan komma till BorCon och spela det...

Elias Nordling

Jag gick inte igång på T&T men har inget emot Churchill igen. Wing Leader har kort starttid, det kommer förmodligen med. Ska planera igenom vad jag vill spela när jag är lite klarare i huvudet, har fått en släng av zombievirus som barnen dragit hem.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Vad är intresset i sällskapet för följande?

Tornio '44
Enemy Action: Ardennes
Wing Leader
Bay of Bengal
1914/When Eagles Fight
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mats Eden

EA:Ardennes skulle jag mycket gärna spela om jag kommer... Har Spelat solotysk senaste veckorna och börjat titta på Allierad.
Tvåspelar vore spännande...

Scipio

Jag har anmält ett kriggspelsrums-arrangemang till Borcon så vi ska ha någonstans att vara och kunna visa upp hobbyn för dom oinvigda.


Men oj det är mycket som nämns ovan som jag är intresserad av:   :)
- Triumph & Tragedy
- Enemy action
- When Eagles Fight
- Richard III
- Toulon


Bara ett ytterligare spel som jag kommer på just nu som vore skoj och ge det en chans:
- Victory Roads
"Randomization is too important to be left to chance"

Hannes

Det är gött att ha ett eget rum att hänga i. Men gör vi nåt för att faktiskt vara lite inbjudande?

Quartermaster General som n00b-dragplåster kanske? Funkade bra på PewPewCon kändes det som.

Scipio

#24
Citat från: Hannes skrivet 20 oktober 2015 kl. 12:59:33
Det är gött att ha ett eget rum att hänga i. Men gör vi nåt för att faktiskt vara lite inbjudande?
Japp jag var plockat fram ett gäng indoktrinerings-vänliga spel som jag kommer att ta med för utlåning precis såsom jag gjorde ifjol.
Men om någon fler känner att ni har några bra ideer också så ta gärna med dom också!
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Ta gärna med Victory Roads om du har det. Jag täbkte beställa det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 20 oktober 2015 kl. 13:57:04
Ta gärna med Victory Roads om du har det. Jag täbkte beställa det.
Will do
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Måste dra tillbaka förslaget om Toulon, jag kommer inte att hinna komma i ordning med det. Däremot känns det som ett bra Galore-projekt för ett pass multiplayer!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Hittade mitt demokit till vårt napoleonsystem som vi håller på med, så det tar jag med mig också.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"