Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Napoleonkrigen i 28mm Del II

Startat av MB, 13 december 2015 kl. 20:18:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

MB

Från dagens luciaspel. Missade ta några bilder på en avgörande kavallericharge. Otroligt jämnt spel rakt igenom. Slutade oavgjort efter att en av de preussiska kavallerienheterna fortsatte sitt anfall ut ur en av fortifikationerna som de skulle hålla. Helt enkelt spännande från början till slut  :)

Scipio

Verkligen grymt snyggt!

Med allt jobb ni har lagt ner och hur snyggt ni har fått det så vore det skam på torra land om ni inte pallrade er till LinCon och lät folk folk dreggla över erat hantverk i Krigsspelsrummet - Figg!!   :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Håller med föregående talare

Via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Thomas Bergman

Väldigt imponerande och inspirerande :up: Vad använder ni för regelsystem?

MB

Citat från: Scipio skrivet 14 december 2015 kl. 10:36:56
Verkligen grymt snyggt!

Med allt jobb ni har lagt ner och hur snyggt ni har fått det så vore det skam på torra land om ni inte pallrade er till LinCon och lät folk folk dreggla över erat hantverk i Krigsspelsrummet - Figg!!   :)

Det är lite långt till Linköping, vi har funderat på GothCon. Annars finns vi i Lund med alla gubbar ständigt redo för batalj :)

Citat från: Thomas Bergman skrivet 14 december 2015 kl. 12:32:03
Väldigt imponerande och inspirerande :up: Vad använder ni för regelsystem?

General de Brigade. Kan jämföras med hur en förenklad variant av GMTs Musket & Pike series till Napoleonic skulle kunna se ut.

Thomas Bergman

General de Brigade. Kan jämföras med hur en förenklad variant av GMTs Musket & Pike series till Napoleonic skulle kunna se ut.
[/quote]

Intressant! Jag har sneglat på de reglerna under en tid. Nu är jag ett steg närmare inköp (rädd bara att min speltid slukas av omfattande målningsprojekt  :shock:)

MB

Går alltid att välja lättare vägar än att börja med 28mm. 6mm fungerar bra om man vill måla en samling som inte behöver vara överdetaljerad men som ser bra ut på spelbrädet.

Jag utgår från att jag målar gubbar som jag även ska kunna använda om 30år. Med andra ord en investering i framtida spel. Efter några månaders målande och spelande har du garanterat fått tillbaka den tid du har lagt ner på målandet.