Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelare i Uppsala?

Startat av KalleW, 28 augusti 2016 kl. 16:58:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

KalleW

Hej

Jag heter Kalle. Började spela krigs- och brädspel för ett år sedan. Jag undrar om det finns någon Uppsalabo som vill lira krigsspel?  Gärna något av följande eller liknande:

  • Combat Commander (vilket som av de 3 spelen)
  • Conflict of Heroes
  • Twilight Struggle
  • Paths of glory
  • Eastfront II
  • Julius Caesar
  • Hannibal: Rome vs Carthage
  • (säger inte nej Eurospel heller - omväxling förnöjer)
...som sagt kan även tänka mig andra välrenommerade spel som inte tar mer än 6 timmar per parti. Vill hellre fördjupa mig, i få spel, än att testa nya hela tiden. Bor centralt i stan.

/Kalle




ErikLj

www.sisa-uppsala.se

Vi spelar blipspel varje torsdagkväll.

Skickat från min SGP511 via Tapatalk


Delirium

Snacka om att vända sig till rätt publik.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

KalleW

Ja, tänkt att jag ska ta mig till SISA någon passande torsdag. Förhoppningsvis nästa. Men som sagt, spelar gärna vardag som helg - på fik, pub eller hemma. Så hör av er om det kan va något.