Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

[VASSAL] COIN

Startat av Andreas Lundin, 12 augusti 2016 kl. 22:15:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Granlid

Citat från: Andreas Lundin skrivet 18 september 2016 kl. 21:25:41
Jag är på!

Toppen, klappat och klart då!

Lottat sidorna och slumpen gav oss följande:

Roman: Andreas
Aedui: Hannes
----------------
Arverni: Magnus
Belgic: Alexander

Har gjort en inbjudan till Dropbox, där jag lägger upp dragen för historiska skäl.
Rutinen är dock att man mailar sitt drag till gruppen (helst med mottagare till vars drag det är och cc till de andra två).
Namnsättning på filen är FSxxx_<Faction>_<Kortnamn>_<Command/Event>, xxx är löpnr, t.ex. 015.

Snåla inte med att använda Markers (Vit Command/Svart Abilites) och kommentera när det behöver förtydligas.

Falling Sky kan kräva en del beslut från en icke aktive spelare, men om det är uppenbart vad som är enda/bästa drag så utför dessa.
Sedan ett OK/justering från den icke aktive, före nästa spelare i turordningen kan fortsätta.

Om någon annan vill följa, så är detta sökvägen (nästan):
https://tabortdettawww.dropbox.com/sh/5o612csv22s7hbq/AAAAEkRMoMgs8OzSWMvDhYlHa?dl=0

Skickar ut ett separat mail med startfilen, när vi bestämt oss vilket scenario vi kör.
Vad tycker ni, ska vi köra ett kortare så vi lär oss (och sedan gå för det fulla)?
Eller pang på rödbetan och köra Pax Gallica?

Föreslår att vi inte använder "Sudden Frost Option".

Sealbh math dhuit!
Friendly fire isn't.

Andreas Lundin

Jag är väldigt mycket för pang på rödbetan eller "onus betis" som det så fint heter i republiken.

/andreas
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Hannes

Ju mer rödbeta, desto bättre! Långt spel, tycker jag.

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East