Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Program för att dela upp/slå ihop PDF filer

Startat av Klas Malmström, 10 juli 2006 kl. 11:52:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Någon som känner till något bra program för att merge:a och splitta PDF filer ?

Skall helst inte kosta en förmögenhet.
Klas Malmström
Linköping

A F

Citat från: "Klas Malmström"Någon som känner till något bra program för att merge:a och splitta PDF filer ?

"Merga & splitta?"  :?  Kan du förklara på svenska vad du försöker göra så kan jag nog hjälpa dig.

Klas Malmström

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Klas Malmström"Någon som känner till något bra program för att merge:a och splitta PDF filer ?

"Merga & splitta?"  :?  Kan du förklara på svenska vad du försöker göra så kan jag nog hjälpa dig.

Kan jag göra (även om jag tror att du vet vad jag menar).
Programvara för att sätta ihop flera PDF filer till en alt. dela upp en PDF fil i flera filer.
Klas Malmström
Linköping

A F

Citat från: "Klas Malmström"(även om jag tror att du vet vad jag menar).

Faktiskt inte.

Citat från: "Klas Malmström"Programvara för att sätta ihop flera PDF filer till en alt. dela upp en PDF fil i flera filer.

Adobe Acrobat är ju det självklara alternativet. Men det är ju inte helt gratis. Vad är det för slags filer du ska jobba med innan de blir pdf?

Klas Malmström

Citera
CiteraProgramvara för att sätta ihop flera PDF filer till en alt. dela upp en PDF fil i flera filer.

Adobe Acrobat är ju det självklara alternativet. Men det är ju inte helt gratis. Vad är det för slags filer du ska jobba med innan de blir pdf

Acrobat är nog inte aktuellt - för dyrt.

Jag skall först och främst scanna in spelregler och jag vill scanna en sida i taget för att sedan kunna sätta ihop dem till ett dokument.
Klas Malmström
Linköping

A F

Citat från: "Klas Malmström"Jag skall först och främst scanna in spelregler och jag vill scanna en sida i taget för att sedan kunna sätta ihop dem till ett dokument.

Knepigt fall. Är du på PC? De borde ju finnas nått billigt och enkelt som bara hanterar sidor.

Du har inte tillgång till Pagemaker eller Indesign?

matpe

Sök på Google efter "merge pdf". Ett gratisprogram hittar du på http://www.angusj.com/pdftkb/

Klas Malmström

Citat från: "matpe"Ett gratisprogram hittar du på http://www.angusj.com/pdftkb/
Denna verkar inte så dum. Skall testas.
Klas Malmström
Linköping