Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2017 den 8 - 10 september

Startat av Rydfalk, 29 mars 2017 kl. 07:11:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

jerry

Citat från: Rydfalk skrivet 14 april 2017 kl. 16:26:01
Det är en större släktträff som har ett antal rum, mest dubbelrum (till skillnad från de enkel och twin som vi har) bokade.
Rimforsa skulle kolla med dem om de behövde alla. Om vi annars kan få reda på vilken släkt det är så kan saken kanske lösas...

Nu snackar vi ...... den klassiska maffiametoden "vi vet var ni bor" ... :ultra: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Rydfalk

Citat från: jerry skrivet 15 april 2017 kl. 20:31:45
Citat från: Rydfalk skrivet 14 april 2017 kl. 16:26:01
Det är en större släktträff som har ett antal rum, mest dubbelrum (till skillnad från de enkel och twin som vi har) bokade.
Rimforsa skulle kolla med dem om de behövde alla. Om vi annars kan få reda på vilken släkt det är så kan saken kanske lösas...

Nu snackar vi ...... den klassiska maffiametoden "vi vet var ni bor" ... :ultra: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vi får annars locka med dem i umgänget med ett erbjudande som de bara inte kan tacka nej till...
Varför umgås med din släkt när du kan sitta med setupen till The Campaign for North Africa hela helgen?

Vi släpper det sista dubbelrummet - som vi i alla fall tror att vi hållit för ett par danskar...?  :? - om det är några intresserade därute?

Ett dubbelrum och del i ett kvar just nu och mer om andra rum i veckan.
"Hoppas det regnar i sommar!"

BjornH

Ändring i fruns planer gör att jag kan deltaga! Men oj här har det gått undan, jag vill ha plats i alla fall. Helst i enkelrum om det uppenbarar sig några.

Hälsn.

- Björn Högberg

Rydfalk

Sätter i alla fall upp dig först på reservlistan.

/Mikael

Rydfalk

Där var alla sängplatser tagna...

Östgötar - och även andra - är naturligtvis välkomna bara över dagen.

De sista två gästerna hamnade utan överenskommelse med varandra i ett gemensamt dubbelrum men vi får hoppas att det kan komma loss nåt rum till, alternativt att ni är trevliga...

Vi tecknar än så länge intresserade på en icke-bindande reservlista och ser vad som händer senare i veckan.
Rimforsa Strand hälsar:
"...vad härligt med sådant engagemang! Jag återkommer senare i veckan med info kring fler bäddar hos oss och vad Storgården säger :)"

Delirium

Citat från: BjornH skrivet 18 april 2017 kl. 07:52:52
Ändring i fruns planer gör att jag kan deltaga! Men oj här har det gått undan, jag vill ha plats i alla fall. Helst i enkelrum om det uppenbarar sig några.

Hälsn.

- Björn Högberg

:up:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Delirium

Måste verkligen säga att det är ett lyft med "lyx"-konvent. De traditionella konventen (förutom Lincon) har svårt att hålla liv i krigsspelsrummen så det här är nog framtiden tror jag. För mig känns det helt klockrent med fullt fokus på spel i bra miljö när man bara har en enda helg (!) på sig.

Fredrik H

Jag har för avsikt att dyka upp om jobbet tillåter, så sätt upp mig på reservplats - helst enkelrum. Som jag sagt tidigare så är jag helt för lyxvarianten, men jag tycker det vore synd om platserna är slut redan i mitten på april. Jag har sällan möjlighet till den här typen av framförhållning och det här vill jag ju inte missa på grund av platsbrist...
Jaja, det löser sig säkert!

Rydfalk

Citat från: Fredrik H skrivet 19 april 2017 kl. 18:51:32
Jag har för avsikt att dyka upp om jobbet tillåter, så sätt upp mig på reservplats - helst enkelrum. Som jag sagt tidigare så är jag helt för lyxvarianten, men jag tycker det vore synd om platserna är slut redan i mitten på april. Jag har sällan möjlighet till den här typen av framförhållning och det här vill jag ju inte missa på grund av platsbrist...
Jaja, det löser sig säkert!
Absolut och nej, jag var tveksam när vi bara fick 27 platser och även skulle ha en ASL-turnering. Dock satt vi i läget att vi inte visste om vi säkert kunde arrangera i de alternativa lokalerna och flera andra konferensanläggningar var antingen fulla eller väl dyra.

Om det blir ett FF de luxe i vår och kommande höst kan jag lova en bättre framförhållning vad det gäller bokningen av konferenshotell så att vi förhoppningsvis har fler rum tillgängliga. När vi nu vet intresset kan vi utan problem göra en förhandsbokning på 20 respektive 30-40 sängplatser beroende på ASL eller inte. Sedan kan vi modifiera bokningen en månad innan.

Förhoppningsvis lär vi oss att även göra detta riktigt bra.

Delirium

Glöm inte att vi också har möjlighet att bo på en samarbetande(?) anläggning någon kilometer därifrån så det är ju inte så att platserna "tar slut" om jag förstår rätt, bara att det blir lite mindre bekvämt. En reservlösning men alla kommer väl att kunna få plats inom en acceptabel radie tror jag.

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 20 april 2017 kl. 10:32:02
Glöm inte att vi också har möjlighet att bo på en samarbetande(?) anläggning någon kilometer därifrån så det är ju inte så att platserna "tar slut" om jag förstår rätt, bara att det blir lite mindre bekvämt. En reservlösning men alla kommer väl att kunna få plats inom en acceptabel radie tror jag.

Ja, vi hoppas på det. Väntar svar idag eller imorgon från Rimforsa.

tomasos

När jag gjorde lumpen så fanns det fina sjuktält med varmluftinblås som drevs med diselgenerator (vi fick såklart elda själva i våra 20-tält, det ska inte vara för lätt..). Vi hyr ett par sånna och slår upp på en gräsyta. Det går bra ihop med speltemat också ;)

Andreas Lundin

Ingår trerätters, två fika, obegränsat med snacks och frukostbuffé?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Bara att välja!
Tält och snuskburk?
Herrgård och Afternoon Tea?

Rydfalk

Planeringen av ett par större fester stör våra omedelbara förhoppningar om extra rum. Mer information om nån vecka när anläggningarna vet hur planerna går.

Vi hoppas på klämma ihop några ASL:are lite extra och kanske få loss ett dubbelrum eller åtminstone en sängplats till. Väntar på pris där för att se om vi kan locka dem.

/Mikael