Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 10 Gäster tittar på detta ämne.

Wes

Across the Narva - Tänkte att det kanske passar bra till "Tigers in the mud" som jag just började läsa. Jag är lite besviken att det är i en zip och inte en låda dock men kul med en svensk designer.
Red Storm - Med tanke på ovan så känns det som man får väldigt mycket för pengarna, en full låda, med "mycket" färg också.

När jag kollade upp vilka spel Revolution games hade så blev det även Invasion 1066, Stamford bridge och även battle of Hastings

Kanger

Om du söker efter spel gjorda av en svensk designer hos Revolution games så finns även "Road to Cheren"  :)

tinG

Mitt Jaws of Victory  :up:   fastnade @tullmångot  :shock: 
Just besökt den oerhört osexiga http-adressen moms.postnord.se :down:

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Hur ser Jaws ut? De har ju gjort snygga spel tidigare, hoppas på Pr Eylau någon gång senare i år också.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Fredrik H

Citat från: tinG skrivet 14 februari 2020 kl. 01:01:02
Mitt Jaws of Victory  :up:   fastnade @tullmångot  :shock: 
Just besökt den oerhört osexiga http-adressen moms.postnord.se :down:

Samma här.  Betalade direkt, men det har ju inte precis skickats hem till mig direkt efter min betalning.

Fredrik H

Unboxing old school. Det ska bli väldigt intressant, men först 1170 x 4 hörn att klippa.

tinG

Måste skynda mig hem!
-- Napoleon Bonaparte

aegneus

Där har ni ert sidegame under GOSS  :P

Lennart Lindbäck

C3i #15 på BGG för 20 euro. Tyckte att det var bra pris så nu begöver jag ju få tag på GMT's Kasserine: Rommels Battle for Tunisia (2001) :?

aegneus

A House Divided. Med holländska regler.  :shock:

(Man fyndar där man kan...och nu vet jag vad inbördeskrig heter på holländska  :)  )

Hannes

Citat från: aegneus skrivet 18 februari 2020 kl. 12:50:36
A House Divided. Med holländska regler.  :shock:

(Man fyndar där man kan...och nu vet jag vad inbördeskrig heter på holländska  :)  )
Var tvungen att kolla upp: "Burgeroorlog". Och därmed förstår jag varför det heter "örlogsfartyg" :)

Andreas Lundin

Ja, precis. Ett gammalt ord som lever kvar här och där. Örlogsflagga också till exempel. Jag använder det besserwissrigt ofta.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Hannes

Dags att starta konkurrenten örlogsspel.se?

aegneus

Nu vill jag förstå varför örlog = krig men örlogsman != krigsman.  :roll:

tinG

Citat från: aegneus skrivet 17 februari 2020 kl. 18:29:26
Där har ni ert sidegame under GOSS  :P

I GOSS finns ingen vilotid  :D
-- Napoleon Bonaparte