Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire X • 18 - 20 mars 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 13 oktober 2021 kl. 11:14:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

ErikLj

Citat från: tinG skrivet 23 mars 2022 kl. 09:52:09
Citat från: Fredrik H skrivet 22 mars 2022 kl. 17:38:14
Citat från: Delirium skrivet 22 mars 2022 kl. 09:14:18
Hade ett av mina mest lyckade konvent på många år sett till avkoppling och tempo, lyckades verkligen bli nollställd och återhämta mig mentalt och gick ofta omkring och myste på Fredrikmanér.
Om det är min hippiemetod som avses är du välkommen till den mörka sidan. Björn, I am your father.

"The Dark Side Of The Force Is A Pathway To Many Abilities Some Consider To Be Unnatural." -- Emperor Palpatine
Like GOSS or ASL?

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Citat från: Fredrik H skrivet 22 mars 2022 kl. 17:38:14Om det är min hippiemetod som avses är du välkommen till den mörka sidan. Björn, I am your father.

Jag är ganska säker på att hippiemetod som den mörka sidan är en oxymoron.  :P

Om det har med saken att göra eller inte vet jag inte men jag ska försöka rida på vågen av gemensam aktivitet liksom quizen nästa gång och se om man kan fixa någon form av utomhusaktivitet om vädret tillåter. Som den lantliga resort Rimforsa är borde det ju finnas ett krocketspel eller en darttavla. Vi är väl ändå gentlemen?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 23 mars 2022 kl. 12:57:39
Om det har med saken att göra eller inte vet jag inte men jag ska försöka rida på vågen av gemensam aktivitet liksom quizen nästa gång och se om man kan fixa någon form av utomhusaktivitet om vädret tillåter.

Förslag:

https://i5.walmartimages.com/asr/48a76178-44a8-4ce8-b390-806293c92b5e.3221e739d36dedaf7d89546e144f771a.jpeg?odnHeight=612&odnWidth=612&odnBg=FFFFFF
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 23 mars 2022 kl. 12:57:39
Om det har med saken att göra eller inte vet jag inte men jag ska försöka rida på vågen av gemensam aktivitet liksom quizen nästa gång och se om man kan fixa någon form av utomhusaktivitet om vädret tillåter. Som den lantliga resort Rimforsa är borde det ju finnas ett krocketspel eller en darttavla. Vi är väl ändå gentlemen?

Krocket... en sport för gentlemen och damer1 som inte upptäckt golf... Absolut! Ska kolla. Ni kan också själva kolla på deras hemsida på aktiviteter. En del - som laserskytte mot lerduvor - kostar en hel del. Annars:

• Det finns ett par rekommenderade förslag på promenader på olika längd som jag vet att några utnyttjade.
  • Man kan också hyra en kajak eller kanot om man vill undersöka sjösystemen Järnlunden och Åsunden.
  • Kinda golfklubb ligger 2 mil bort. En 9-håls park- och skogsbana (ingen tidsbokning).

1. "A croquet-player! He was married to a woman who hit coloured balls through hoops. Mortimer Sturgis writhed in torment. A strong man's agony."
- P. G. Wodehouse, The Clicking of Cuthbert
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Man kan anteckna v.37 och v.8 i sin kalender. Vi har bokningar från onsdag till söndag men färre under veckan.
Väntar på svar från Rimforsa innan jag lägger upp hösten.

Delirium

Rydfalk

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Delirium

Citat från: Rydfalk skrivet 31 mars 2022 kl. 13:00:30...och det finns krocket att låna!  :up:

Utmärkt! Om vädret tillåter kan jag garantera ett krocketparti (eller fler), givetvis i så gentlemannamässig stil som möjligt (ljus kostym och halmhatt borde vara korrekt).

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium