Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Stockholms Spelkonvent

Startat av Tommy Röhs, 29 augusti 2006 kl. 09:55:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "Jon Karlsson"Uhu. Är du med i den där Särskilda Insatsstyrkan

Jag är 42. Just nu är jag inte i Afrika. Jag bär inte solglasögon innomhus. Svar nog?

:up:

Profit

'43 har just börjat och saker och ting ser äntligen ut att vända för den segerrika tyska armen. Italienarna står i Alexandria, efter att ha knallat hela vägen till Baku via Mellanöstern bara för att knuffas ut igen av ryssen. (av någon anledning finns ingen olja i mellanöstern i EE)

Amerikanarna har landstigit i Marocco och knallar nu målmedvetet österut för att driva ut spagettiätarna ur nordafrika.

Västfronten har sett en del landstigningar, i Danmark och Bordeaux, men de har båda tryckts tillbaka i havet av tysken.

På Atlanten har ubåtskriget äntligen vänt och fler och fler resurser når fram till England varje drag.

På östfronten står röda armen och trycker i uralbergen och baku- moskva och stalingrad är i tyska händer...!

Scipio

Tack för en trevlig match EE Profit och Tommy. Bittra strider ända in i det sista precis som det ska vara!   :up:

Konventet gav en ny defintion på mobil krigföring då vi var tvungna att flytta EE-bordet till nya rum både på lördagen och på söndagen!   :down:

En intressant händelse var när jag kom ner till den tyska spelhörnan klockan 10.00 på lördagsmorgonen och det satt mer än 40 kineser där.

Nu ska man bara överleva i 3 arbetsdagar innan det är dags att åka till Normandie och Arnhem för nästa events!  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Nu ska man bara överleva i 3 arbetsdagar innan det är dags att åka till Normandie och Arnhem för nästa events!  :)

Hardcore!  :up:
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Såg jag bestämt inte Allas vår Roger Sjögren (Scipio) på bild i senaste numret av Signaler från Sverok? Stackarn verkade vara förvisad till ett ödsligt trapphus med sina krigsspel under Stockholms Spelkonvent.

Var de elaka mot dig, Roger?  :?

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Såg jag bestämt inte Allas vår Roger Sjögren (Scipio) på bild i senaste numret av Signaler från Sverok? Stackarn verkade vara förvisad till ett ödsligt trapphus med sina krigsspel under Stockholms Spelkonvent.

Var de elaka mot dig, Roger?  :?

Ja det får jag nog säga, vi var tvungen att flytta vårat Europe Engulfed parti två gånger under tiden vi spelade pga. missar i planeringen på konventet.

Först hade vi mutat in oss på tyska spelhörnan och det såg bra ut tills några timmar senare då det dök upp flera hundra kineser för att ha någon form av möte där. Jag kan ju säga att folk som gick till tyska hörnan för att spela tyska brädspel såg en aning förvånade ut när de i stället för tyska brädspel hittade hundra kineser utan brädspel...
Det var bara att avbryta och flytta in i matsalen i stället.

Några timmar senare på morgonen så var det dags igen, då var det någon form av mässa för plastintresserade eller vad det nu var och inga inga platser fanns kvar i några rum och goda råd var dyra och konflikten stod som hårdast på östfronten så hittade vi ett avsides trapphus där vi fick ro att avsluta kriget.

Improvise, adapt och bli rundsparkad som en sladdrig fotboll...  8)

A F

Citat från: "Scipio"Först hade vi mutat in oss på tyska spelhörnan och det såg bra ut tills några timmar senare då det dök upp flera hundra kineser för att ha någon form av möte där.

Är du säker på att du var på ett spelkonvent och inte nån annan mässa?

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Är du säker på att du var på ett spelkonvent och inte nån annan mässa?
Jag började helt klart fundera...

A F

Citat från: "Scipio"Jag började helt klart fundera...

Vet någon varifrån de där kinamännen kom?

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Vet någon varifrån de där kinamännen kom?

Kina?  :?  :P

A F

Citat från: "BigPapaBear"Kina?  :?  :P

Måste genast åka till Guatemala och köpa ett par nya skrattmuskler. Nästa, tack.

Scipio

Citat från: "Anders Fager"

Tror dom var lokala och hade någon form av månadsmöte eller nåt.
Var mest kvinnor och barn.

Det var hur som helst verkligen skickligt gjort att av skolledningen att hyra ut samma lokal till tre olika föreningar samtidigt. Borde ge bra betalt ivarjefall...kreativt.

A F

Citat från: "Scipio"Det var hur som helst verkligen skickligt gjort att av skolledningen att hyra ut samma lokal till tre olika föreningar samtidigt.

Har varit med om något liknande på ett skjutfält. En skock flickor från en ridskola som leker Follyfoot, etthundra orienterare och ett till gälarna beväpnat skyttekompani. :cry:

Tommy Röhs

Citat från: "Anders Fager"

Sammankomst av Kinesiska föreningen i Stockholm