Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

pelle

Citat från: jerry skrivet  7 mars 2025 kl. 11:07:32helt ok, sålde mitt för några år sedan  :cry:
Lustigt ingen tagit upp produktionen igen av denna juvel. Eller finns den i nån sorts nyutgåva ... ?
"Combat" (?) är väl i den regionen... ?

Det finns en sorts nyutgåva faktiskt, sedan några år tillbaka:
https://www.drivethrucards.com/product/148406/Up-Front-Complete-Game-BUNDLE

Utan låda och regelbok, men alla kort och annat som behövs ska vara med och om jag förstår rätt ska korten ha all errata fixad också.

Expansionerna finns där någonstans också. Regelboken är en gratis PDF. (Kanske går att beställa en tryckt också?).

jerry

Citat från: pelle skrivet  7 mars 2025 kl. 16:19:16
Citat från: jerry skrivet  7 mars 2025 kl. 11:07:32helt ok, sålde mitt för några år sedan  :cry:
Lustigt ingen tagit upp produktionen igen av denna juvel. Eller finns den i nån sorts nyutgåva ... ?
"Combat" (?) är väl i den regionen... ?

Det finns en sorts nyutgåva faktiskt, sedan några år tillbaka:
https://www.drivethrucards.com/product/148406/Up-Front-Complete-Game-BUNDLE

Utan låda och regelbok, men alla kort och annat som behövs ska vara med och om jag förstår rätt ska korten ha all errata fixad också.

Expansionerna finns där någonstans också. Regelboken är en gratis PDF. (Kanske går att beställa en tryckt också?).

Aha ..... tackar
Hittat ny lokal, nu spelas "Empires in arms" med 6 pers.

Elias Nordling

Det finns något slags copyrightkonflikt i botten som förhindrar nyutgåvor.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

pelle

Citat från: Elias Nordling skrivet 10 mars 2025 kl. 06:32:53Det finns något slags copyrightkonflikt i botten som förhindrar nyutgåvor.

Jo, det har ju blivit en del drama genom åren...
https://boardgamegeek.com/thread/956591/yes-but-what-does-this-mean-for-up-front

Den där Kickstartern där ett företag tog alla pengarna och försvann (plus att de förmodligen inte hade några rättigheter att ge ut spelet ändå?) gjorde väl sitt för att förstöra möjligheterna att ge ut Up Front igen på riktigt på ett tag. Men korten som går att köpa som jag länkade till ovan ska vara med tillstånd från WoTC i alla fall, så jag tycker nog det kan räknas som en nyutgåva även om det är utan låda (kan inte säga att jag skulle sakna lådan så mycket om min försvann).

Jimmie

UPS hade lämnat av GMTs 2024 errata brickor och Fields of Fire Deluxe update kit vid dörren. FoF boxen var verkligen sprängfylld med saker!

tobias

Har råkat lägga på mig en liten backlogg här...

Internköp via Blippborgen
No Retreat! - The French & Polish Fronts
Sherman Leader

Från gammal GothCon-kollega via Facebook
Kremlin (Limited Edition)

Alphaspel på GothCon
In the Shadows: Resistance in France 1943 - 1944
ASL Action Pack #15: Swedish Volunteers
Drop Zone: Sainte-Mère-Église
Wargames according to Mark
GMT 2024 Errata Countersheet

GothCons auktion
Aliens (Rogers fel - indirekt)
Ambush!
Mid-East Peace
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Klas Malmström

Slaughter at Ponyri - senast historiska ASL modulen...
Klas Malmström
Linköping

pelle

Citat från: tobias skrivet 21 april 2025 kl. 23:51:02Ambush!

Grattis! Fortfarande världens bästa spel. Om du inte har spelat det tidigare är jag avundsjuk. Allra bäst är det coop. Två spelare med fyra soldater var till exempel (vänster och höger halva av formuläret är lämpligt). Skriv ut all errata och läs LOS-reglerna några extra gånger.

FRVO

Tog inga risker på födelsedagen i år. Scriptade gåvan från hustrun så det inte skulle bli nån olycksalig textilbaserad present.

The Enemy is at the Gates: Battle for Berlin, och
War Story: Occupied France

tobias

Lite sommarinköp:
Votes for Women

Plus att jag packade iordning mitt Aliens från GothCon-auktionen och upptäckte att Aliens: Expansion gömde sig i boxen. Bonusköp!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

aegneus

Black Swan av VentoNuovo Games

Jag hade tydligen plats för ett till ETO-spel i hyllan...

Nisse

För ett tag sedan svor jag att aldrig mera kickstarta något.

Nu är jag med på Castel Nuovo.

https://www.kickstarter.com/projects/dracoideas/castelnuovo-1539-wargame?ref=user_menu

Får väl ses som ett väldigt "light" wargame. Jag gillar dock lite lättare spel ibland. Sen får vi se om det är hyfsat i tid eller om det blir absurt försenat, som det mesta på KS...

Jimmie

Inflection Point från MMP anlände nyss med en bonus påse tile spacers!

EvilSpook

Förbokade ett ex av TRLs 1985: Under an Iron Sky. När jag fick paketet så hade Bring blandat ihop det med ett annat paket (TV-ställ). Det går så klart inte att själv reklamera det, så jag kontaktade TRL.

De lovade skicka ett nytt spel, men det var ju slutsålt i Europa och skickades därför från USA. Det blev såklart Tullmongo på 383:-, men jag frågade TRL om de kunde få Bring att stå för den extra kostnaden?

TRL lovade att sköta kompensationen så jag hade både spelet och pengarna samma dag.

Väldigt rörigt alltså, men otroligt bra bemötande från Fabrizio (han verkar hålla all kundkontakt själv). Tråkigt bara om TRL får stå för det ekonomiska bakslaget.

Bring mailar mig regelbundet och vill att jag ska lämna en recension på Trustpilot!

:lol:
//EvilSpook

FRVO

1985: Under an Iron Sky 4th Echelon

Mycket nytt men lär knappast komma upp på spelbordet... Betyder det att man gått och blivit en samlare??

image0 (3).jpeg