Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon

Startat av Scipio, 26 april 2025 kl. 14:48:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Scipio

Citat från: pelle skrivet 15 maj 2025 kl. 13:15:04Ska det verkligen heta "Krigspelsrummet Figg"?  :shock:

https://www.lincon.se/spela-och-handla/arrangemang-2/
Du tänker nog på "Krigsspelsrummet Blipp"
https://www.lincon.se/spela-och-handla/arrangemang-1/

Tror det har kallats det i rätt många år.   :?
"Randomization is too important to be left to chance"

pelle

Citat från: Scipio skrivet 15 maj 2025 kl. 14:17:41
Citat från: pelle skrivet 15 maj 2025 kl. 13:15:04Ska det verkligen heta "Krigspelsrummet Figg"?  :shock:

https://www.lincon.se/spela-och-handla/arrangemang-2/
Du tänker nog på "Krigsspelsrummet Blipp"
https://www.lincon.se/spela-och-handla/arrangemang-1/

Tror det har kallats det i rätt många år.   :?

Jag menade stavningen.  :|

Verkar som om Figg-rummet tappade ett av sina S i namnet 2023. Tidigare år hette det också Krigsspelsrummet med två S. Enligt Wayback Machine.

Scipio

Citat från: pelle skrivet 15 maj 2025 kl. 14:52:01Jag menade stavningen.  :|

Verkar som om Figg-rummet tappade ett av sina S i namnet 2023. Tidigare år hette det också Krigsspelsrummet med två S. Enligt Wayback Machine.
Aha   :D

thermopylai

Om nån vill spela ett flerdagars EU: PoP, skulle jag vara intresserad. Jag kan till och med ta med ett spel om det bestäms i förväg.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet 15 maj 2025 kl. 15:14:38
Citat från: pelle skrivet 15 maj 2025 kl. 14:52:01Jag menade stavningen.  :|

Aha   :D
Får se om vi kan fixa det, till nästa år om inte annat.

/SMR
"Hoppas det regnar i sommar!"

chumchu

Det blir inget historiskt spelrum för mig då Lincon saknade rum men jag kommer iaf vara där torsdag till söndag och spela. Vi ses imorgon!

BjornH

Tack för allt spel i helgen. Lite trängre LinCon i år och med yngsta sonen och hans kusin med för första gången. Kusinerna sprang runt som tettingar och testade fillers medan jag spelade Space Empires 4x, Angel Fury, Burning Banners, Time of Troubles och testade Europe in Turmoil m. m. Burning Banners var roligt och knepigt och en trevlig överraskning. Efter mina initiala tester trodde jag inte att det skulle vara kul så jag var positivt överraskad. Som av en slump som bara händer på LinCon så fick jag hoppa in i en session av Time of Troubles som Scipio designat - väldigt bra spel och trevligt sällskap!

Scipio

Citat från: BjornHSom av en slump som bara händer på LinCon så fick jag hoppa in i en session av Time of Troubles som Scipio designat - väldigt bra spel och trevligt sällskap!

Tack själv avatar_BjornH, för en mycket lyckad insats som svensk och en välförtjänt om en knapp seger.  :up:

Och ett jätte-tack till Rydfalkarna och alla arrangörer för ett jättelyckat LinCon!

För att vara på ett spelkonvnent så blev det väldigt lite spelande för min egen del då mitt och avatar_rensarn  fokus i år var att få speltesta Time of Troubles så mycket som möjligt, vilket vi gjorde och det genomfördes förbättringar och justeringar genom hela konventet.
- Jag hann med att spela ett parti Bang! The dice game som mina medspelare snällt nog lät mig vinna som Renegade vilket för mig var en av konventets höjdpunkter.    :D
- Och jag fick testa på ett tredjedels parti "Europe in Turmoil II: The Interbellum Years 1920-1939" vilket var mycket trevligt men kanske att spelet är lite för likt Twilight struggle för att vara en riktig "hit".
- Jag hann spela ett drag på North Africa '41 med F innan allt drog igång.
- Och ett parti 1793: Patriots & Traitors

Time of Troubles spelades i tre heldagar som jag spel-ledde och tog mycket anteckningar.
Iom. att det var de första speltesterna som gjordes så hade jag rätt modesta förväntingar men det visade sig funka bra nog och greppade testarnas intresse så det blev tre partier som varade heldagar och där det sista partiet till och med gick ända till sista rundan (turn 10).
Feedbacken från deltagarna var mycket positiv och ett stort tack till alla som kom med tips, förslag och ideer på förbättringar.
Jag tror att många fick upp ett intresse för en i sverige rätt så förbisedd historisk period om man bortser från vad som hände innanför sveriges gränser då.

Ett extra stort tack till avatar_Villpower som hoppade in och tog över makter när det behövdes och som även tog  över från mig och var regel-förklarare när jag jobbade på att fixa med spelet trots att han själv aldrig hade spelat det innan.  :lol:

2025-05-31 18.31.46.jpg

2025-05-30 11.44.37.jpg

2025-05-29 12.21.42.jpg

2025-05-31 19.11.37.jpg

2025-05-31 18.57.41.jpg

thermopylai

Tack alla! Trevligt som vanligt.

Jag hann spela:
-några turns North Africa 41, med intrycket att det inte håller Simonitch normala kvalitet
-ett parti 1793: Patriots & Traitors, euro-artat men med mycket trevligt historiskt krom
-Dune Imperium
-Hansa Teutonica
-Caverna
-Bad Trax, postapokalyptisk bilracing med figurer
-några turns Time of Troubles som Sverige, mycket bra, men svårt att hänga med i den internryska politiken
-halva Skagerack-slaget 1916 som tysk med figurer och regelsystemet Fighting Battleships
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Citat från: thermopylai skrivet  2 juni 2025 kl. 15:25:16-några turns Time of Troubles som Sverige, mycket bra, men svårt att hänga med i den internryska politiken
Det är inte en slump att perioden brukar kallas "Den Stora Oredan"   :lol: