Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Imperial Struggle på bordet, någon som spelar?

Startat av Rexpress, 10 januari 2026 kl. 10:04:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rexpress

Har köpt det och läst regler, så nu skulle det vara kul att bli mosad av någon. Min spelgrupp är bra på att ta sig an nya utmaningar, men jag känner att man kanske inte skall belasta dem med allt man är nyfiken på hela tiden :lol: Skulle vara ok med att åka en 15-20 mil från Gävle i värsta fall, inte sugen på att spela online  :up:

Johan G

Jag har kört ett par omgångar med en kompis, senast för nån månad sedan. Bor inom X-tågets extrema nordliga begränsning (Sundsvall). Kan med lite framförhållning hitta tid om du är sugen på ett parti.

Johan G

Ska på Friendly Fire i februari, och spelar det gärna där också, om du planerar att delta

Rexpress

Citat från: Johan G skrivet 10 januari 2026 kl. 11:15:04Jag har kört ett par omgångar med en kompis, senast för nån månad sedan. Bor inom X-tågets extrema nordliga begränsning (Sundsvall). Kan med lite framförhållning hitta tid om du är sugen på ett parti.

Kul! Jag är intresserad, ska väl ärligen säga att det är på distansens yttersta spets men med sådan vänlighet kan man bara tacka ja  :D

Jag skickar PM.

Gällande FF så vinner Quest for the holy Rail i vår (18xx) ;)

Johan G

Haha, jag talade med en tågspelsfantast under höstens FF (inte dig, väl?). Det var lite lockande...

Kan hämta dig vid tåget som plåster på såren så sparar du lite körning.

Rexpress

Både jag och Daniel från Gävle är väl 18xx entusiaster får man säga. Men bröt personen på skånska så ökade just oddsen markant att det var jag  :D

Rexpress

https://1drv.ms/i/c/e3970231bcb030ed/IQB07lZ7mrsAQ5FE9DfeFDvUAWVkXdVPqndpuTpGFJXYtqQ?e=j2nRNI

Stort tack till Johan som bjöd in till sitt hem och möjliggjorde ett parti Imperial Struggle på så kort varsel! Ett spel med stort djup och viss komplexitet med sina många undantag och breda, multifaceterade scoring. Partiet tog cirka 6 timmar exklusive kortare teach och lunch, Avslut på poäng i runda fem. Kan tänka mig att spelet inte passar alla under alla omständigheter, det slet lite på nerverna :lol:  Jag gillade det, ger det en solid 8 i betyg för jungfrupartiet och är taggad för nästa omgång men känner att det nog är bra med lite luft mellan partierna.

Gott kaffe!20260124_164204.jpg20260124_185959.jpg

Johan G

Det var MÅNGA flaggor med gyllene liljor att försöka få bort från det där brädet...

Delirium

Krigsspel skapar möten man inte räknat med!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires