Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 12 Gäster tittar på detta ämne.

FRVO

Citat från: Magu skrivet  7 februari 2026 kl. 11:57:57
Citat från: FRVO skrivet  7 februari 2026 kl. 11:39:47Ska vi skicka ut en öppen inbjudan till en sjätte deltagare på HiS (först till kvarn). Om vi inte får hugg senast onsdag så kör vi Sword in Rome?
Låter som en utmärkt plan. Visst tänker vi isf nu på onsdag 11/2 så att vi kan spika och det sen finns en vecka att läsa in sig på regler? Det var ett par år sen sist med HiS, så oavsett SoR eller HiS så kommer jag att behöva fräscha upp minnet något, och hinner inte det på bara någon dag.

Japp. Jag publicerar en inbjudan.

Delirium

Enligt vk1-temat kommer det att köras 1914 Twilight in the East. Tid är från fredag kväll och in i kaklet, även om jag ska försöka tjuvstarta innan dess.

Det är ett jättebra lagspel så fler spelare välkomnas, dock ser jag helst att man har testat lite innan. Jag ska försöka klämma in en TitE-skola om någon är intresserad att testa, har t ex lucka torsdag fm. Alltid kul att introducera fler till detta kanske det bästa operationella spelet ever.

/Björn

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet  7 februari 2026 kl. 12:39:27Enligt vk1-temat kommer det att köras 1914 Twilight in the East. Tid är från fredag kväll och in i kaklet, även om jag ska försöka tjuvstarta innan dess.

Det är ett jättebra lagspel så fler spelare välkomnas, dock ser jag helst att man har testat lite innan. Jag ska försöka klämma in en TitE-skola om någon är intresserad att testa, har t ex lucka torsdag fm. Alltid kul att introducera fler till detta kanske det bästa operationella spelet ever.

/Björn

Det blir kul att besöka, vilka spelar? Går det att lägga in i spelschemat?

Delirium

Citat från: David Sunnergren skrivet  7 februari 2026 kl. 16:05:38
Citat från: Delirium skrivet  7 februari 2026 kl. 12:39:27Enligt vk1-temat kommer det att köras 1914 Twilight in the East. Tid är från fredag kväll och in i kaklet, även om jag ska försöka tjuvstarta innan dess.

/Björn

Det blir kul att besöka, vilka spelar? Går det att lägga in i spelschemat?

Jag trodde jag hade lagt in det?
Imperial Elegy
Space Empires

David Sunnergren

Björn von Knorring

Ska vi boka fredag kväll för något? Jag kan ta med China's war. Annars hår Maria eller Friedrich utmärkt.

Citat från: Magu skrivet  6 februari 2026 kl. 20:00:00
Citat från: Johan G skrivet  6 februari 2026 kl. 07:44:35Hakar gärna på dig och Björn på Maria/Friedrich eller COIN till söndagen. Kan ta med Friedrich, om det landar i det spelet.

Jag plockar isf med Maria om vi blir tre, som det ser ut ännu.

Magu

Citat från: Björn von Knorring skrivet  9 februari 2026 kl. 03:59:39Ska vi boka fredag kväll för något? Jag kan ta med China's war. Annars hår Maria eller Friedrich utmärkt.

Jag och Lars har EA:Ardennes planerat till fredagen redan, men annars hade det varit roligt.

jerry

/Björn

Delar din uppfattning till 100% ett verkligen genomtänkt o fantastiskt spel, blev helt tagen av det .
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

ErikLj

Livet gör snabba kast. Gått in i en ny fas som tagit mycket tid och energi. Dock fortfarande på för spel och framförallt FFdL. Dags att ta tag i bokningarna som jag försummat lite

Är inbokad lördag och söndag på Eagle of France.

Har torsdag och fredag ledig. Gärna hex-and-counter men kan även hoppa på Imperial Elergy. Congress of Vienna, Kalle Dussin-spelet eller något annat lämpligt.

/ErikLj

thermopylai

Citat från: jerry skrivet  9 februari 2026 kl. 08:56:10

/Björn

Jag skulle kunna hoppa på, om det inte finns Imperial Elegy eller EU:PoP tillgängligt. Har spelat lite Tannenberg med systemet.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Citat från: thermopylai skrivet  9 februari 2026 kl. 10:30:23Jag skulle kunna hoppa på, om det inte finns Imperial Elegy eller EU:PoP tillgängligt. Har spelat lite Tannenberg med systemet.

Jag har fått tillbaka mina ryggproblem vilket på allvar hämmar min förmåga att böja mig över stora kartor, bah (drog till den under provsetup). :P

Det kan vara att enkartesvarianten funkar men vi har också börjat tänka på alternativ. Vi får se på plats på fredag verkar det.
Imperial Elegy
Space Empires

Johan G

Citat från: Delirium skrivet  9 februari 2026 kl. 10:40:05
Citat från: thermopylai skrivet  9 februari 2026 kl. 10:30:23Jag skulle kunna hoppa på, om det inte finns Imperial Elegy eller EU:PoP tillgängligt. Har spelat lite Tannenberg med systemet.

Jag har fått tillbaka mina ryggproblem vilket på allvar hämmar min förmåga att böja mig över stora kartor, bah (drog till den under provsetup). :P

Det kan vara att enkartesvarianten funkar men vi har också börjat tänka på alternativ. Vi får se på plats på fredag verkar det.
Böja sig ner för engagerat under krigsspelande var en ny mekanism som jag inte hört förr bakom ryggskott. Hoppas att du kryar på dig tills FF!

FRVO

Citat från: thermopylai skrivet  9 februari 2026 kl. 10:30:23
Citat från: jerry skrivet  9 februari 2026 kl. 08:56:10

/Björn

Jag skulle kunna hoppa på, om det inte finns Imperial Elegy eller EU:PoP tillgängligt. Har spelat lite Tannenberg med systemet.

Joakim, vi har räknat med dig på lördag för Sword of Rome (eller Here I Stand om en sjätte spelare dyker upp). Meddela om du spelar något annat istället för då byter vi spel.

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet  9 februari 2026 kl. 10:40:05Jag har fått tillbaka mina ryggproblem vilket på allvar hämmar min förmåga att böja mig över stora kartor, bah (drog till den under provsetup). :P

Hoppas det ger sig innan FF.

thermopylai

Citat från: FRVO skrivet  9 februari 2026 kl. 13:18:11Joakim, vi har räknat med dig på lördag för Sword of Rome (eller Here I Stand om en sjätte spelare dyker upp). Meddela om du spelar något annat istället för då byter vi spel.

Ok, blir det HIS är jag på, och avstår TitE, men Sword of Rome har jag tyvärr spelat mig less på. Ursäkta velande fram och tillbaka  :oops:
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."