Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

SV: Replay av GMTs Typhoon

Startat av Strv102r, 15 december 2025 kl. 14:12:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Ja, det går att få till, vilket också skett i spelet. Om väglaget är OK är tyskarna så snabba att även om ryssen vill dra ur så kommer det sannolikt inte att lyckas.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

theeverything

Citat från: Strv102r skrivet  4 juni 2026 kl. 19:29:45Ja, det går att få till, vilket också skett i spelet. Om väglaget är OK är tyskarna så snabba att även om ryssen vill dra ur så kommer det sannolikt inte att lyckas.

Jo jag har sett det men det verkar vara betydligt mindre inringningar än historiskt, därav frågan.

Strv102r

Ah! Det beror nog mer på att min motståndare till sin natur är lite mer försiktig än sina historiska motsvarigheter och inte rusar på hals över huvud. Jag smickrar mig med att han anser mig vara mer kapabel än hans historiska motsvarigheter ansåg sina motståndare vara. Och så är det väl när det kommer till kritan. Inte för att jag nödvändigtvis är smartare. jag kan ju faktiskt se var de tyska täterna är med viss precision och vet ung vad de gör och har facit. 
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Tysken låter 2 armén nyttja möjligheten att dra ur en hex innan de ryska anfallen effektueras. Effektiv fördröjningsstrid kan det sägas simulera.

Nu anfaller de starkaste pansardiv i 2 pansargruppen rakt västerut från Tula längs landsvägen. 4 armén försöker ta sig fram för till den avskurna 11 pansardiv vid vattendraget.

4 pansargruppen gör inget längs motorvägen, men söder om den trycker man sig fram en aning i snön. Att notera är att 1 shockarmén, som väntat nordost om Moskva, nu rör sig genom Moskva och västerut norr om motorvägen.