Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

Högtidsdagar på foumet

Startat av Scipio, 18 juni 2026 kl. 14:59:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Johan G och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Inspererad av en ide av A på Discorden så har jag uppdaterat forumet med högtidsdagar i kalendern och på front-sidan.

imagea.png


Kalendern håller på att uppdateras månadsvis med högtidsdagar.
imageb.png


Så glad Waterloo-dag allihopa  🥳
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Jag har redan fått önskemål om "viktiga" högtidsdagar som borde läggas till.   :D

Tänker att vi sätter ett regelverk för hur det ska gå till.

1. Förslag postas i den här tråden
2. Jag bestämmer enväldigt om det passar eller inte
3. Är man missnöjd med det enväldiga beslutet så kan man utmana mig på omröstning.
4. Vinner man omröstningen så får man som man vill ändå.

Ytterligare en regel är att det endast får finnas en krigsspel.se-högtid per dag.
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Charles S Roberts födelsedag, 3 feb 1930

Bra regel med en sak per dag.

Strv102r

Om jag inte är helt nerknarkad och sniffat lim i övermått ligger inte fars dag i juni i Sverige. Jag har oturen att vara född på fars dag, i november.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

theeverything

Citat från: Strv102r skrivet 19 juni 2026 kl. 22:07:23Om jag inte är helt nerknarkad och sniffat lim i övermått ligger inte fars dag i juni i Sverige. Jag har oturen att vara född på fars dag, i november.

Det är väl ingenting att beklaga sig över! Själv är jag född 3 maj och då kan du ju tänka dig själv hur kul det var. Den dagen var vigd för sorg och självspäkelse. Mormor brukade säga : Du ska inte tro att du ska få några presenter på årsdagen av förrädaren och rövhålet Cronstedts svekfulla kapitulation av vårt älskade Nordens Gibraltar!

Nä det blev mest blodpudding och antiryska tankar medans man karvade sig lite i armen med en slö gaffel.

Strv102r

Citat från: theeverything skrivet 19 juni 2026 kl. 22:59:15
Citat från: Strv102r skrivet 19 juni 2026 kl. 22:07:23Om jag inte är helt nerknarkad och sniffat lim i övermått ligger inte fars dag i juni i Sverige. Jag har oturen att vara född på fars dag, i november.

Det är väl ingenting att beklaga sig över! Själv är jag född 3 maj och då kan du ju tänka dig själv hur kul det var. Den dagen var vigd för sorg och självspäkelse. Mormor brukade säga : Du ska inte tro att du ska få några presenter på årsdagen av förrädaren och rövhålet Cronstedts svekfulla kapitulation av vårt älskade Nordens Gibraltar!

Nä det blev mest blodpudding och antiryska tankar medans man karvade sig lite i armen med en slö gaffel.

 :lol:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Scipio

Glad Operation Barbarossa-dag!
"Randomization is too important to be left to chance"

theeverything

Citat från: Scipio skrivet 22 juni 2026 kl. 08:53:10Glad Operation Barbarossa-dag!

Ja vill man ju om man vill vara positiv kalla det krigets vändpunkt. Efter denna punkt var det svårt för tyskarna att vinna även om det kanske inte var helt omöjligt men det är en stor diskussion...

Rydfalk

Min familjekalender är sedan länge fylld med sådana datum! Senaste tillägget är på Villiams förslag Freden i Örebro! Värd att fira med en god ale!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Räknas inte Friendy Fire som en högtidsdag?
"Hoppas det regnar i sommar!"

FRVO

Citat från: Rydfalk skrivet Idag kl. 16:55:20Räknas inte Friendy Fire som en högtidsdag?


Va!? Är inte FF-dagarna redan allmäna flaggdagar?

David Sunnergren

Citat från: Rydfalk skrivet Idag kl. 16:55:20Räknas inte Friendy Fire som en högtidsdag?


Kanske bara är vardag numera. Vi måste ha ett deLuxe deLuxe!

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet Idag kl. 16:55:20Räknas inte Friendy Fire som en högtidsdag?
Högtidsdags-funktionen i forumet kräver ett fast datum vilket FF tyvärr inte har.
Kan kanske finnas nån plugin eller något möjligtvis.

Däremot så brukar jag lägga till FF som event i hemsidans event-kalender fast jag inser nu att jag glömt göra det denna gången.  :O
"Randomization is too important to be left to chance"