Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

A las barricadas! (WSS)

Startat av BigPapaBear, 2 april 2008 kl. 14:06:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Är det någon som har provat A las Barricadas!-systemet? Ganska ointresserad av spanska inbördeskriget, men jag blev lite nyfiken nu när de ska ge ut en modul för Frankrike 1940.

Andreas Lundin

#1
Reglerna går ju att ladda hem, så det är bara hem och läsa! Staten betalar utskriften?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Stardust

#2
El lenko till los reglos, por favor

BernadotteOnline

#3
Citat från: "Andreas Lundin"Staten betalar utskriften?

Staten?? Vi hårt tärda arbetare bidrar till denna utskrift.

1940 är onekligen intressant.

BigPapaBear

#4
Citat från: "Stardust"El lenko till los reglos, por favor

http://talk.consimworld.com/WebX?13@660 ... 1dd160f5/1

BigPapaBear

#5
Citat från: "BernadotteOnline"Staten?? Vi hårt tärda arbetare bidrar till denna utskrift.

Kamrat Reinfeldt är folkets vilja inkarnerad, utnämnd av Gud. Jag är en av hans många troglodyter som lyder hans minsta vink - allt för partiets bästa! Skriver jag ut något är det alltså för folkets och landets väl.

 :ultra:

Elias Nordling

#6
Har provat A La Barricadas. Ett enkelt system som tyvärr plockat bort allt behov av taktisk finess. Befälssystemet uppmuntrar till att stacka så mycket man kan i en ruta, och det finns inga nackdelar med att göra det. Kändes rätt meningslöst.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Stardust

#7
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Stardust"El lenko till los reglos, por favor

http://talk.consimworld.com/WebX?13@660 ... 1dd160f5/1

Gracias

Strv102r

#8
Citat från: "Elias Nordling"Har provat A La Barricadas. Ett enkelt system som tyvärr plockat bort allt behov av taktisk finess. Befälssystemet uppmuntrar till att stacka så mycket man kan i en ruta, och det finns inga nackdelar med att göra det. Kändes rätt meningslöst.

I ett spel på stridsteknisk nivå straffas man inte med jätteutslag av fientlig artillerield om man bjuder på täta mål? Går bort, går så bara tvärbort! :down:
Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin och 3CGs Dance of War, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

#9
CiteraI ett spel på stridsteknisk nivå straffas man inte med jätteutslag av fientlig artillerield om man bjuder på täta mål?

Inte vad jag minns. Det kanske inte fanns något artilleri i spelet? Annan eldgivning gav i alla fall ingen fördel mot täta mål.

CiteraGår bort, går så bara tvärbort!

Japp.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Aj då, jag som nu har beställt det. Men jag kunde inte motstå ett spel som hade färggranna revolutionära miliser och shade-iga marockaner (vilket jag utgår från att det finns). Om det bara är artillery mot täta mål som är tvistat så borde en husregel kunna lösa detta.