Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 14 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

#30
Hej!

Heter Björn och är en glad 08:a på 28 år.

Började sjunka ner i brädspelsträsket runt -91, när jag fick prova på Advanced Civilization med ett gäng "vuxna".

Har några års historie- och religionsstudier på Stockholms universitet framför mig.

Min fetisch är WWII-spel, men provar gärna allt!

NixxoN

#31
Hallå wargamers.

Har varit NixxoN med mina vänner i snart 20 år och spelat riktiga spel lika länge.

Härstammar från Peking (Norrköping) och spelar en mängd olika tidsåldrar och inriktningar, men just nu verkar WWI ha tagit överhand i dom olika spelen som spelas.

MtV/OV är det som huvudsakligen spelas, lite FG&DN regel-läsning på sidan om.
Är ett stort fan av Gamers/MMP spelen, och så GDW spel så klart. Går igång på snygga kartor och enheter samt att ett regelsystem kan matcha det grafiska, mao att det finns djup i dom.
Men är det ett spel i MonsterGameSize, kan du säkert få mig intresserad.  :D

I ett antal år har Stockholm och Uppsala varit min operativa bas, med jobbet liggande i Stockholm som system administratör.
/NixxoN

C HKv
Wargames.se

Kesselring

#32
Anders J från Luleå här, varit medlem ett längre tag men inte hunnit skriva något vettigt ännu. 34-årig konsult i IT-svängen, har spelat en del med Totte30 och thermopylai.

Krigsspelare sedan mitten av 80-talet (Squad/Russian Camp/Lutzen). Är uppvuxen med tunga blippspel och spelar helst den typen, den senaste tiden har det dock mest blivit kortdrivna GMT-spel och Eurogames pga utflyttning av likasinnade kamrater.

Simon Talla Talltorp

#33
Simon Talltorp. Gammal figurspelare (GW... *ryser*) och kortspelare. (Startrek och Starwars)

Efter ett uppehåll från spelande på nästan tre år så har jag nu snöat in på WWII-figurspel. Flames of war 15mm och lite obestämt 25mm+.
Efterssom jag är en estetiskt lagd person så har jag lite svårt för blippspel men har inget emot att spela dom ibland. sålänge dom inte tar FÖR lång tid :)

Rydfalk

#34
Heter Mikael Rydfalk, född 58. Bosatt mellan Linköping och Norrköping - kommer man tillräckligt långt ut på landet har man plats för två spelrum...

Kom in i spelandet på gymnasiet '76 med SPI:WWII följt av AH:Panzer Blitz, SPI:Sniper. Riktigt fast i säcken med ett par års prenumeration på Strategy & Tactics.

Spelar gärna blandat långa spel (Gamers TCS och OCS) med kortare plastigare historier (Memoir 44 eller något annat som går att blanda med öl...) och även rollspel (Shadowrun, D&D, Mutant...).

Har gjort mitt i IT-branchen - åtminstone för tillfället - och utbildar mig just nu till lärare.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Nicklas

#35
Hej,
 jag heter Nicklas Hjalmarsson och har spelat spel ända sedan 1979 när jag som sex år blev introducerad till det gamla Alga spelet Jägersro. Från sjätte klass spelade jag Drakar och Demoner som besatt och fortsatte med lite olika typer utav rollspel, provade också på lite GW spel, men fastnade aldrig.  PÅ gymnasiet introducerades jag till brädspel på riktigt, spelade både WIF och Empire's in Arms, men det blev sällan avslutade partier.   Jag började också att spela postspel vilket ledde till höga teleräkningar, eftersom jag tog diplomatin på allvar och alltid ringde alla 32 spelare mellan varje drag, konstruerade även ett eget postspel förlagt till medeltidens tyskland.
 1992 började jag på universitetet och gick ner mig i MUD, helt fascinerad av att kunna spela dygnet runt med folk som var lika dedikerade som jag. Jag började också besöka konvent och där brädspel var det som uteslutande spelades, i och med det så blev jag seriös Diplomacy spelare, kammade hem en andraplats på SM och en fjortonde plats på EM med ett bästa Italien och en delad rallyseger -96 tror jag det var.

Spelandet har minskat på senare år då först karriär och utlandjobb och nu senare fru och radhus tar en hel del tid. Men jag är fortfarande en dedikerad 'spelare' och spelar allt från tyska spel, till nu senast WIF via PBEM detta är hejdlöst kul och tar inte så mycket tid heller då jag kan lägga en timme eller två på kvällen när frun tittar på TV.

Yngve

#36
Yngve Ahlenbäck, född Larsson 1959. Bor utanför Mantorp med hustru, 2 döttar och ett gäng hästar.

Mikael Rydfalk är den som drog ner mig i träsket (1980, med D&D och Firefight bl a). Har tidigare spelat rollspel, men de senaste 20 åren har det mest blivit krigsspel. Tyckte att jag bara var en amatör i området, men när jag gått igenom boardgamegeeks lista hade jag loggat över 100 titlar. Har dock inte spelat alla eller ens de flesta.

Har tidigare lutat åt monsterhållet men numera prioriterar jag sådant som går att klara av på en kväll (eller mindre - Down in Flames, någon?). Flyg- och sjöstrid lockar också.

Jobbar på ett större svenskt telekomföretag. Finns på boardgamegeek.com som caine59.

mib

#37
Jag heter Michael Bjurshagen och är 32 år. Jag har bott några år i Linköping och varit engagerar i LinCon och Dragon's Den. Bor numera i Eskilstuna med min fru, men jobbar i Stockholm.

Har spelat allt från rollspel, WH, micro, postspel, klassiska brädspel (AH!), eurospel till seriösa bluppspel. Nu förtiden blir det lite rollspel (HârnMaster/HârnWorld), eurospel (Settlers, Carcassone, Puerto Rico), BattleLust (figurspel) och Hammer of the Scots.

Väntar på Crusader Rex och Ardennes 44 för att utöka variationen. Hoppas att min motståndare inte tycker Ardennes 44 är för avancerat och därmed tråkigt.

/Michael

Strv102r

#38
Strv 102R = En version av stridsvagn centurion. Den jag gjorde vpl på 1986-87 i Skövde där jag är uppvuxen och då tappade intresset för krig på hexagonkartor och pappersbrickor. 52 riktiga ton stål är coolare! Började ca 1978 med SPI WWII och sedan blev det mycket SPI och lite Avalon Hill, mest Squadleader. En period med rollspel, mest Runequest och sedan kom Vpl. Då stridsvagnsutbildningen upphörde 2000 på P18 Gotland dit jag flyttat 1991 gick jag stabsprogrammet och blev paperskrigare även i verkligheten. Upptäckte E-bay och sedan dess har samlingen växt flera gånger och spelandet har tagit fart då fler än man tror har historiskt intresse och är fåtöljfältherrar. Är nu tillbaka i Skövde med P18 nedläggning och jobbar på taktikavdelningen på Markstridskolan. Gift med Kirsi och har två pojkar på 4 och 1½.
Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin och 3CGs Dance of War, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Storuggla

#39
Morsning, Fredrik Hansson är mitt namn och jag är en stockholmare som föddes -78.
För tillfället har jag massor av fritid då jag är arbetslös, så jag borde spela mer och mer.
Jag spelade en del när jag gick i plugget, mest Third Reich, Kingmaker, Diplomacy, Junta och Machiavelli. Sen spenderade jag någon månad åt GW och sen hamnade jag i dvala. Först nu det senaste året har jag börjat sniffa runt kring krigsspelen igen men bara införskaffat Blietzkrieg Commander, I Aint Been Shot Mum och Kiss Me Hardy. Med andra ord bara figurspel, så nu sitter jag med en hord omålade figurer också... livet är hårt.
Jag brukar säga att jag inte kan spela något alls hemma hos mig då jag har en katt modell 1A som tycker att tärningar, papplappar och plastfigurer är de roligaste kattleksakerna någonsin och en sambo som tycker det tar upp för mycket plats.

Det kan ttilläggas att jag har ettt fatalistiskt drag, jag gillar att spela saker som Italien eller Frankrike i WWII, det är något med ett säkert nederlag som tilltalar mig...

aegneus

#40
Anders Egneus, född -68, bor i Göteborg med sambo. Massor med krigsspel och en hel del rollspel sedan sena 70-talet. På de senaste åren mest PBEM på krigsspelssidan (och flitigt tyskspelsspelande på FtF sidan - ens vänner är ju lite mer varierade nuförtiden  :)  ).  

Favoritkrigsspel: Väldigt stora spel (OCS, WiF, TLD) eller välbalanserade *spel* med bra mekanismer(BkN, PoG, Hannibal, VITP, East Front (Columbia), PGG) och hanterliga regler. Bor du i Göteborg och vill prova/spela något ur den senare kategorin, hör av dig.

Daniel*U2*

#41
Hej alla!

Blev otroligt glad av att hitta denna sida tack vare Elias. Trodde nästan jag var ensam i Sverige med att spela dessa spel, förutom alla ASLare.

Ville bara hälsa!

Heter Daniel och är 27. Har spelat sedan jag var 10

Hoppas få kunna vara med i Vasastansklubben

Parni

#42
Ja, jag heter Pär Nilsson och är 31 år och bor i Linköping.

Spelar aktivt spel från The gamers (OCS, TSC, SCS(någon)) samt ASL.

Gillar det mesta av spel som innehåller blippar...

Håller även på med rollspelande in gång i veckan.

Vidare jobbar jag på en energikonsult firma i centrala Linköping och är "aktiv" i hemvärnet! 8)  

Är en av arrangörerna till Friendly Fire (www.friendlyfire.se/)

ok det var nog allt!

John Magnar Olufsen

#43
John Magnar Olufsen fra Oslo, Norge.

Håper det er ok med en norrbagge, da krigsspillmiljøet i Norge er mikroskopisk..

Er 33 år, jobber i den norske varianten av CSN(Lånekassen).

Har spilt siden jeg var 15, begynte med Russian Campaign. Favorittene er Paths of Glory og Barbarossa to Berlin, men har fått spilt de sørgelig lite. Liker mest WW2 strategiske spill.

Flott forum, godt å se så mange likesinnede. :)
Hilsen John M.

A F

#44
Citat från: "John Magnar Olufsen"John Magnar Olufsen fra Oslo, Norge.

Välkommen!!!