Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Star Wars X-Wing (Fantasy Flight Games)

Startat av Tordan, 5 augusti 2011 kl. 10:10:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tordan

Fantasy Flight Games kommer tydligen släppa nåt smaskigt(?) för oss Star Wars-fans.

Star Wars X-wing

Nån bloggare


-----
Edit: Trådens titel ändrad för ökad tydlighet. //Holmgren
/Tord Hoppe

Andreas Lundin

#1
Kan admin flytta tråden till sci-fi?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Holmgren

#2
Citat från: "Andreas Lundin"Kan admin flytta tråden till sci-fi?
Yes Lord Vader!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Andreas Lundin

#3
Join the dark side
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Rydfalk

#4
Citat från: "Andreas Lundin"Join the dark side
...we have cookies!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Tordan

#5
Lite mer info
/Tord Hoppe

Tordan

#6
Finns bra videos från en demo av spelet.
/Tord Hoppe

Tordan

#7
Nu när jag beställt ett par core-set känner jag ett behov av spelmatta? Jag har kollat vad det kostar att ladda upp t.ex. ett Hubble-foto till Gallerix och printa på kanvas i 90*90. Det landade på ca 900 kr, vilket för mig är en hel del för dyrt. Det var iofs med ram så inte helt vad jag är ute efter.

Jag misstänker att helt vanlig bordsduk fyller mitt behov, kanske vaxduk för att "suga fast" miniatyrerna? Har ni nått tips på var jag kan hitta någon form av stjärntema? Vill ha en ganska diskret, mörk bakgrund men ändå med lite motiv. Inte helt svart.
/Tord Hoppe

Scipio

#8
Äh skippa det där och satsa på det gamla klassiska beprövade Star Warriors istället.




Mera bilder och info:

http://www.sugs.nu/forum/index.php?topic=2168.0
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Tordan

#9
Snyggt!
/Tord Hoppe

Andreas Lundin

#10


Trevligt litet spel med mycket starkt släktskap med Wings of War-familjen. Man har skruvat till det lite genom att man medelst poäng kan uppgradera utrustning och piloter. Riktigt roligt blir spelet dock när man introducerar större skepp såsom Millenniefalken och Bobba Fetts Slave I.

Spelet är väldigt enkelt och intuitivt regelmässigt. Detta gör att X-Wing är bra som inkörsport till tyngre spel. Det gör dessvärre också att jag i alla fall snabbt tröttnar på det.

För att hålla igång intresset måste det till något mer. Jag vet inte vad. För mig räcker det inte med väldigt tjusiga figurer. Det kittlar inte min krigsspelsnerv tillräckligt för att kunna ge det mer än en två starka ljussablar av fem möjliga.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Doomfarer

#11
Jag ger det nog minst 3 ljussablar. Roligare om folk bygger egna skvadroner. Har dock bara spelat det ett par gånger bara trots att jag har alla expansionsskepp. Man kanske tröttnar på det snabbt?

Undrar hur det skulle funka på fyra pers?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

#12
Jag är nog snål med mina ljussablar, men en 2:a + är knappt godkänt för mig och det är det högsta omdöme jag kan ge. Det är där de flesta spel hamnar för mig numera.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH