Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tinG

1914, Offensive à outrance (GMT)

Startat av tinG, 28 januari 2013 kl. 09:13:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon


tinG

Mina vänner!

Jag tänker att det kanske fanns några här på forumet som ville se några bilder från vårt OaO-parti med Michel Resch. Här bjuder jag på några STORA och suDDiga bilder från slutpositionerna efter rund 21 av 30. Vi bröt här efter.



















Go sommar till er alla!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Peojon

Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

jerry

Hej alla som vet något om detta spel VS Twilight in the east
Vi har nu införskaffat detta OaO genom detta forum och vi gillar VERKLIGEN det krångliga stridssystemet i TiTE ..... nu verkar det som om OaO INTE har samma stridssystem (hemska tanke) ÄR DET möjligt att köra samma stridssystem i OaO som vi kört i TiTE ??????


/undrande
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

tinG

Citat från: jerry skrivet  2 februari 2017 kl. 19:39:45
Hej alla som vet något om detta spel VS Twilight in the east
Vi har nu införskaffat detta OaO genom detta forum och vi gillar VERKLIGEN det krångliga stridssystemet i TiTE ..... nu verkar det som om OaO INTE har samma stridssystem (hemska tanke) ÄR DET möjligt att köra samma stridssystem i OaO som vi kört i TiTE ??????
/undrande

Nope, men jag vet att designern sitter och försöker få till ett nytt, mer TitE-liknande system som en optional... Inte hört nått från honom sedan i somras dock.

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Johan

Rent hypotetiskt kan du använda samma eller liknande tabeller samt multiplicera replacements med 2,5.


Citat från: jerry skrivet  2 februari 2017 kl. 19:39:45
Hej alla som vet något om detta spel VS Twilight in the east
Vi har nu införskaffat detta OaO genom detta forum och vi gillar VERKLIGEN det krångliga stridssystemet i TiTE ..... nu verkar det som om OaO INTE har samma stridssystem (hemska tanke) ÄR DET möjligt att köra samma stridssystem i OaO som vi kört i TiTE ??????


/undrande
Mvh Johan

Katczinsky


Mike Resch is still working on a more TitE-like combat and loss system for OaO.
'You take it from me, we are losing the war because we can salute too well.'

Johan

På CSW finns en testversion av 3.0.

Nya regler och CRT.

Är någon intresserad av att köra ett test på Vassal så är jag på.
Mvh Johan

Frocken

Nu finns uppdaterade blippar på P500 till v3.0 reglerna.

Några som är intresserade sambeställa för att putta antalet beställda närmare gränsen, som kan vara 500, (eller högre)?

https://www.gmtgames.com/p-890-12-countersheet-for-1914-games.aspx

Granlid

Citat från: Frocken skrivet 15 december 2020 kl. 17:05:01
Nu finns uppdaterade blippar på P500 till v3.0 reglerna.

Några som är intresserade sambeställa för att putta antalet beställda närmare gränsen, som kan vara 500, (eller högre)?

https://www.gmtgames.com/p-890-12-countersheet-for-1914-games.aspx

Jag hänger på.
Friendly fire isn't.

Delirium

1914

Fredrik H


Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

jerry

Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Frocken

Ok, var en del som var intresserade, 6st inklusive undertecknad.
Kan dra iväg en beställning på fredag tänker jag om det är några fler som sitter och funderar.

Då ingen vet när dom kommer tänker jag att vi löser distribuering då, förslagsvis på lämpligt konvent via kurirer om inte annat.

$5 är rätt lågt så skulle en minoritet ångra sig är det ingen ko på isen om jag inte hinner justera förbeställningen.

/Fredrik