Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2015 - 14 - 17 maj 2015

Startat av Rydfalk, 30 december 2014 kl. 13:34:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

#195
Citat från: Delirium skrivet 22 maj 2015 kl. 14:31:24
Den gamla arrangören och exhibitionisten i mig vaknade plötsligt...
1. Vi har - som vi nog sagt - tidigare alltid jobbat på att dra in folk i rummet. Det har vi gjort vid alla tider och normalt försökte vi alltid vara en arrangör som var ledig eller annars spelade vi med varandra. Det finns skäl varför jag ofta är tveksam att engagera mig i spel under konventet. Det har fungerat bra, men kan förbättras som vi varit inne på. Det fungerade i år också, men vi drog liksom bara in folk till figurspelen... :oops:
Vilka spel som är aktuella ska vi ha tydlig skyltning av och att även lista dem i programmet är bra idé, även om jag inte tror på fasta tider. Min uppfattning om vår lilla målgrupp är att den till stor del består av personer som är mellan aktiviteter. De kan ha ett hål i sitt schema när de kommer in eller boka in något längre fram, något vi också kan/bör skriva i programmet. Sedan dyker det upp folk som bara är på konventet nån enstaka dag.

2. Whiteboarden ska vi återuppväcka. Vet inte om den varit borta tidigare år, men den har använts väldigt lite - är det annorlunda på andra konvent? Hur ser det ut på GothCon mfl?
Om en databas - rimligen projicerad eller med stor skärm - gör något bättre känns tveksamt?
Däremot skulle vi kanske kunna ha är en dator uppkopplad mot Krigsspel.se och ha en speciell tråd för aktiviteter under konventet. Den skulle fylla dubbla syften.

3. ...hmmm. Du är välkommen. Villiam och mina kollegor kan vittna om att det finns saker jag inte gör ;)
Jag tror inte att vi vinner något på jippon - men som sagt här kan jag vara färgad... Jag tror mer på ett rum fyllt av glada krigsspelare!
Jo, en föreläsningen vore kul - se även diskussionen om historiespelsdragning på FF också - men den måste vara i en annan lokal och hur mycket tillför den då? Drar den då inte bort folk från rummet? Samma sak med säg krigsfilmsvisning?
Samma sak här, hur ser det ut på andra konvent? Gör ni sånt här?

Har snokat på "menyhållare" för A4 (A3 var lite saftigt i en verksamhet utan budget) som kan användas för att visa vad vi erbjuder. Ska också laga skylten/stafliet som brukar stå utanför. Tyvärr tuggades pappret på den sönder av katterna under onsdagen...
"Hoppas det regnar i sommar!"

pelle

Hur många arrangörer var ni? Det kanske behövdes någon till för att se till att både fig och blipp fick tillräcklig närvaro? Eller var det bara svårt att dela på uppmärksamheten när alla var i samma rum?

Rydfalk

#197
Citat från: pelle skrivet 23 maj 2015 kl. 11:51:12
Hur många arrangörer var ni? Det kanske behövdes någon till för att se till att både fig och blipp fick tillräcklig närvaro? Eller var det bara svårt att dela på uppmärksamheten när alla var i samma rum?
Nej, vi var som vanligt två i varje rum, så att en alltid ska ha jour. En av dagarna var en borta men det ska nog inte ha märkts. Snarare det som vi nog varit inne på från början:

  • Blippspelarna hittade inte fram
  • Vi koncentrerade oss för mycket på Figgspelarna
  • Fredag-lördag var Krigsspelsrummet väldigt ödsligt
De första två punkterna har vi varit bättre på tidigare, vi kan nå dit på nytt och förhoppningsvis göra ännu bättre.
Den tredje hänger mer på oss alla och ev på rummet som sådant.
<Edit> Klart vi varit bra på den tredje punkten också! Vi ska klart göra vad vi kan för att ha trevligt i rummet också!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Mode

Citat från: Delirium skrivet 22 maj 2015 kl. 14:31:24
d. Tävling i tidstypisk uniform/kostym (ej 1900-tal möjligtvis).
Att förväxlas med lajvare är, enligt min mening, förmodligen inte det som främjar nyrekryteringen på bästa sätt.

Citerae. "Hur stadig är du på handen?": tävling i att föra ett ägg med pincett runt en snitslad bana.
Den typen av aktivitet bör nog förvisas till den enda tillställning där den fortfarande förekommer, nämligen förklädd till "team building" under mer eller mindre onyktra företagskonferenser.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

pelle

Citat från: Mode skrivet 23 maj 2015 kl. 13:49:07
Citerae. "Hur stadig är du på handen?": tävling i att föra ett ägg med pincett runt en snitslad bana.
Den typen av aktivitet bör nog förvisas till den enda tillställning där den fortfarande förekommer, nämligen förklädd till "team building" under mer eller mindre onyktra företagskonferenser.

Jag tycker det låter precis som OCS Case Blue, fast med ägg i stället för pansardivisioner.

Rydfalk

#200
Just det! Låt oss också komma ihåg att det var djäkligt kul!
Här är lite mer bilder från rummet! (Finns det nåt sätt att få dem skalade?) Här finns alla bilderna.
Som alltid var vi tidigt igång!












Helgen var full av bra slag!

Av dåliga slag!

Av underliga slag...?!?
"Hoppas det regnar i sommar!"

nbrande

Fina bilder! Saknar redan konventet så här i regnvädret. Spelade ett vanligt (en spelare per lag) napoleon's triumph igår. Påmindes om att jag ju avslöjades som en amatör när flaggorna var felklistrade på mitt spel (som jag köpt begagnat). Måste fixa det snarast så jag inte åker dit fler gånger. Hade någon ett bra förslag på lim för att klistra fast klistermärken som börjat släppa från metall?
Med vänlig hälsning
Nicklas

pelle

"This album is Private." /photobucket

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

pelle


Delirium

Nu går det att se allt, mycket trevligt även om jag är med på okarakteristiskt få bilder (ett bevis på att jag inte var i rummet?).
1914

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 28 maj 2015 kl. 20:36:35
Nu går det att se allt, mycket trevligt även om jag är med på okarakteristiskt få bilder (ett bevis på att jag inte var i rummet?).
Din ande var som alltid med oss Björn.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

1914