Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Patrick_T

Göteborg / 2015-06-27 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 26 maj 2015 kl. 10:16:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

#60
Om du inte provat Struggle of Empires  är det ett utmärkt förslag om man har 6-7 spelare. Kanske lite för lättviktigt? Men väl värt för att se samma tidsperiod gjord bättre.

Delirium

Finns gott om bra multiplayerspel som passar oss och som vi hinner färdigt på en lördag, låt oss återkomma till ämnet när det börjar närma sig nästa gång. :)

Nappy wars har jag spelat och kan tänka mig igen, helt okej spel.

Struggle of Empires kommer jag ärligt talat inte ihåg om jag spelat...?
1914

folow

Jag har ANGOLA! som ligger och väntar på att bli spelat. Det kräver fyra spelare, varken fler eller färre, och det skulle jag gärna ge mig på någon lördag, eller annan dag...
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.


Granlid

Citat från: Delirium skrivet 29 juni 2015 kl. 12:43:44
Jag slits just nu mellan att fortsätta mitt projekt att lära mig Pacific War eller att istället ta ett rejält tag i 1914-systemet, först Serbien, sedan OaO... Angenäma problem verkligen.  :oops:
Vilken valde du?
Är på stugan och har regelboken till Pacific War som kvällslitteratur.

/Magnus
Friendly fire isn't.

Delirium

Jag valde PW och har första scenariot uppsatt här hemma just nu. Svårt system att tränga in i på ett teoretiskt plan (eller så är det värmen), jag behöver få ut lite i praktiken. Kanske ska spela lite på FF?
1914

Jon

Angående multiplayerspel så har jag GENESIS från GMT på ingång.

Civilisationsbyggande under bronsåldern för upp till fem spelare (Egypt, The Hittites, the Mitanni, Assyria and Babylon).

Reglerna finns för nedladdning, samma regelsystem (eller åtminstone en utveckling av) som i Pax Romana, vilket jag inte spelat.

Delirium

Testar gärna Genesis. Har spelat Pax Romana en del och det är ett kul spel i grund men standardkampanjen tog för lång tid att spela så jag tröttnade. RHB-regler är alltid underhållande.  :P
1914

Andreas Lundin

Fast dröjer inte leverans av Genesis ett bra tag (fast det beror ju på när ni hade tänkt att lira nästa gång förstås)?

GMT drog mitt kort för Gathering Storm för över en månad sedan och inget paket ännu. Mejlade dem förra veckan och då sade dom att de börjat skeppa grejerna i måndags.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Jon

Jo, jag var nog överdrivet optimistisk gällande leverans. Men hinner det inte fram till nästa speltillfälle så hinner det till gången efter. Förhoppningsvis...

Delirium

1914

Delirium

Patrick, när blir nästa tillfälle för Val des Oliviers-gänget?
1914

Jon

Snart hoppas jag! Både Genesis och Churchill står här och väntar på speltid.

Patrick_T

Ska kolla på måndag vilka lördagar är lediga att boka i augusti och början sept, men finns det redan vissa önskemål?

Att inte glömma: FF 1st helg i September, och att jag ha semestern söndag 13 sept till 30 sept, men då lördag 12 sept är OK (även utan mig, så hög är min förtroende ... Hum ... ;) ).

Delirium

#74
Jag skulle gärna ta en träff 29 augusti eller vad det nu är för datum sista lördagen i augusti.
1914