Författare Ämne: Kickstarter för Invasions  (läst 2833 gånger)

Fredrik H

• Löjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 1133
    • Visa profil
SV: Kickstarter för Invasions
« Svar #15 skrivet: 1 juni 2020 kl. 20:56:50 »
Utan att veta så verkar det som att det som saknats är en ett scenariohäfte för expansionen, men det är ju för såna som spelar scenarion... :P   Dom finns att skriva ut på BGG, vi får väl se om han trycker och skickar dem separat.

Mimer

• Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 1 juni 2020 kl. 20:58:31 »
Utan att veta så verkar det som att det som saknats är en ett scenariohäfte för expansionen, men det är ju för såna som spelar scenarion... :P   Dom finns att skriva ut på BGG, vi får väl se om han trycker och skickar dem separat.

Har för mig att han sagt i något KS-utskick att han ska komplettera, men är inte 100 % säker.

Delirium

• Överste
  • *
  • Antal inlägg: 3228
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 2 juni 2020 kl. 09:16:22 »
Snyggt Fredrik! Var större och mer än jag hade trott för det priset typ 700 om jag minns rätt. Väldigt hög kvalitet vad jag sett hittills.
Sänkta ambitioner ger fantasytema
Black Rose Wars - ett krigsspel?

Delirium

• Överste
  • *
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 2 juni 2020 kl. 10:36:21 »
En snabb titt på BGG ger vid handen att ett av tre häften i grundspelet inte kom med - det som innehåller alla mindre scenarior och som gör att man kan spela på färre än 4. Det finns att ladda ner här:

https://boardgamegeek.com/filepage/201389/extra-game-scenarios

MEN de säger också att det håller på att uppdateras så bör hanteras med en nypa salt. Diskuteras här:

https://boardgamegeek.com/thread/2438019/game-manifest

Delirium

• Överste
  • *
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 3 juni 2020 kl. 13:09:17 »
Jag ser redan nu att folk verkar tro att det är eurogame eller Britannia. Det är en villfarelse. Man får tänka 90-tal och Azure Wish men modern grafik.

aegneus

• Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 956
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 3 juni 2020 kl. 14:57:58 »
Det var en hyfsat tung låda! Och, om jag får säga det, hyfsat tunga regler ?  inget läsa-lätt för euronoobs här inte  :mrgreen:

Delirium

• Överste
  • *
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 3 juni 2020 kl. 15:56:15 »
Exakt.

Fredrik H

• Löjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 22 juni 2020 kl. 23:35:14 »
Jag måste bara slå på trumman för att berömma Björn för en strålande insats på BGG beträffande Invasions. Jag hoppas att du inte bränner ut dig Valmy-style på det här. Designerns förmåga att skapa roliga spelidéer är avsevärt bättre än hans förmåga att skriva tighta regler - men med Björns hjälp kommer det bli avsevärt bättre!  :up: :up:

Delirium

• Överste
  • *
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 23 juni 2020 kl. 10:39:33 »
Tack! Det är lite andra förutsättningar den här gången, ska berätta mer i annan kanal, men det kändes som en kul chans att ge tillbaka lite för alla månader av frustration Europa Universalis har gett mig. ;)

Delirium

• Överste
  • *
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 23 juni 2020 kl. 10:41:13 »
...och för de som håller på med det här spelet, som ni säkert vet finns nu errata och FAQ på BGG som jag sammanställt (är officiellt bemyndigad att göra detta). Snart kommer en uppdatering av dito, och inom en inte alltför snar framtid kommer living rules och appendices, i word till att börja med men man kan ju inte få allt...

Fredrik H

• Löjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 23 juni 2020 kl. 12:24:33 »
...och för de som håller på med det här spelet, som ni säkert vet finns nu errata och FAQ på BGG som jag sammanställt (är officiellt bemyndigad att göra detta).

Han talar alltså med makt och myndighet! Det låter bra. Jag tror många närmar sig designerns spel som om de vore balanserade tävlingsspel med heltäckande regler. Min erfarenhet är att det snarare rör sig om historiska berättelser som man ser spelas ut, att räkna poäng i slutet kommer inte att ge någon ökad tillfredsställelse. Jag tror Björn blir en stor tillgång för reglerna och spelet och att designern kan lägga tid på det han är bra på.

Hannes

• Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 23 juni 2020 kl. 12:45:31 »
Hoppas du får bra betalt! ;)

Mimer

• Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 164
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 23 juni 2020 kl. 14:46:39 »
...och för de som håller på med det här spelet, som ni säkert vet finns nu errata och FAQ på BGG som jag sammanställt (är officiellt bemyndigad att göra detta). Snart kommer en uppdatering av dito, och inom en inte alltför snar framtid kommer living rules och appendices, i word till att börja med men man kan ju inte få allt...

Har knappt hunnit öppna spelet ännu, men stort tack på förhand för din insats!

Delirium

• Överste
  • *
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 1 juli 2020 kl. 18:08:39 »
Living rules, appendices och extra scenarios finns nu tillgängliga på BGG.  :ultra:

aegneus

• Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 956
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 1 juli 2020 kl. 18:29:49 »
Alldeles lagom till att jag kan börja kolla på det på semestern! Låter som du gjort ett hästjobb för alla oss andra.  :up: 
(Påminn mig om det nästa gång vi ses på Rimforsa så står jag för en öl)