Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VII • 13 - 15 mars 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 5 oktober 2019 kl. 10:46:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Dungeons and Dragons och Kingmaker

Andreas Johnson

Någon föreslog tidigare Red Storm. Det kan jag tänka mig att spela.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

ErikLj

Citat från: Andreas Johnson skrivet 23 januari 2020 kl. 22:31:05
Någon föreslog tidigare Red Storm. Det kan jag tänka mig att spela.
Det var jag, vi kan boka in ett pass.

/Erik

Fredrik H

Enligt Consimworld har nu New England Simulations släppt Jaws of Victory. Det är förbeställt men jag har då inte hört ett ord om att det är på väg. Det ser galet snyggt ut och jag gillar systemet. Vi får se om det dyker upp innan FF. http://www.carpatina.com/nes/jov_components.html

Björn von Knorring

Jonas; När ska vi köra Napoleons Triumph. Räkna med två-tre timmar för ett parti.

I övrigt är jag som alltid på för valfritt COIN. Vill gärna spela Quartermaster General 2nd edition också.

Grundström

Har ett Wooden Ships & Iron Men som jag gärna skulle köra mot någon intresserad. 1v1 eller 2v2, är öppen för vad som helst.
Per angusta ad angusta.

B_J_S

Citat från: Grundström skrivet 28 januari 2020 kl. 14:35:41
Har ett Wooden Ships & Iron Men som jag gärna skulle köra mot någon intresserad. 1v1 eller 2v2, är öppen för vad som helst.
Jag är gärna med här. Var länge sedan man spelade det.
//Jonas

B_J_S

Citat från: Björn von Knorring skrivet 24 januari 2020 kl. 15:47:21
Jonas; När ska vi köra Napoleons Triumph. Räkna med två-tre timmar för ett parti.
Jag är flexibel med tiden. Vi får klämma in det tycker jag.
Vill gärna spela det! :up:
//Jonas

Rydfalk

Det kändes som om diskussionerna var så långt framme att det var dags för ett spelschema.
Det ligger på samma plats som förut för er som redan är inne.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

För er som är inne i spelschemat ser ni att jag flyttar ihop några av de som ska spela samma sak - främst BootC och 1914 - så att det ska vara lite lättare att se.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Vill förtydliga att vi släpper dubbelrum som enkelrum!

Att jag skiljer på dem den här våren var mest för att vi alla skulle se hur snabbt enkelrum etc gick åt.

Tre rum - enkla eller dubbla - lediga!

"Hoppas det regnar i sommar!"

DrDryg

Hej gott folk!

Jag är en potentiell förstagångsbesökare och känner mig lite vilsen. Min förhoppning var att spela ASL men jag läser att det inte kommer att pågå någon turnering. Det är väl ok för min del som novis men jag hoppas ändå på ASL. Finns det någon som åker som kan tänka sig att spela ASL mot en hygglig nybörjare?
Om ja, så åker jag gärna till Rimforsa men vore då tacksam för lite råd om vad jag skall ta med mig av ASL-grejerna som tyvärr är opunchade i nuläget. Jag har en hel del clipping framför mig om jag ska ha med mycket.  :shock:
Tacksam för snart svar så att jag hinner förbereda mina saker eller avboka mig medan tid är. Gärna svar via mail vilispavulans@gmail.com då jag inte är så van vid detta forum.

Med vänlig hälsning / Vilis ( DrDryg)

Maglica

Jo då, jag kan tänka mig att spela åtminstone ett scenario. Om du är intresserad av mer ASL så är det en spelträff i Borås nästa helg.

/Robert
Robert Maglica

MrInlumino

Hej.

Kan stämma in i kören som vilsen förstagångsbesökare, vet inte riktigt vad jag skall försöka anmäla mig till då inga av spelen som diskuterats ännu är något jag spelat tidigare. Jag är öppen för nästan vad som helst och är absolut villig att plugga på regler innan för att underlätta introduktionen till vad vi skall spela. ASL skulle absolut vara kul att prova! Jag gillar combat commander och har ju fått för mig att det är liknande taktisk skala på ASL men jag vet inte hur oöverstiglig inlärningströskeln är.

Annars hoppas jag ju på att hitta något parti av lite större hex-and-counters-spel då jag endast kört spel som unconditional Surrender, holland 44 mm solo och ännu inte hittat någon villig motspelare för sådana spel i min bekantskapskrets. Har viss erfarenhet av coin också (spelat fire in the lake och colonial twilight) och skulle gärna hänga med på ett parti av någon coin-titlel också.

Med vänlig hälsning, Anders Rosen
Filosofisk, pragmatisk, hjälpsam, internetberoende, sommarälskande, brädspelande, ateistisk farsa som arbetar inom svenska staten.

Björn von Knorring

Sätt upp dig på valfri COIN-titel så hjälper jag dig gärna.