Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VIII • 25-27 september 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 mars 2020 kl. 10:36:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tomasos

Citat från: Rydfalk skrivet 22 mars 2020 kl. 12:17:43
Citat från: tomasos skrivet 22 mars 2020 kl. 10:11:33
Hej,

Det verkar som att jag kan komma till hösten om inget oväntat händer!

Skriv upp mig på ett enkelrum med vegansk kost tack :)

Så, gick ganska fort att kolla alla meddelanden från tomasos och identifiera dig. Bergwall gick naturligtvis lite snabbare.

Snälla, skriv namn som är enkla att hitta!

Sorry, jag ska tänka på det till nästa gång.

Björn von Knorring


Rydfalk

Då är alla enkelrum slut men du kan boka in dig ensam i ett twin eller dubbelrum. Normalt blir vi inte helt belagda och hamnar vi där kommer vi att vädja till er om förtätning!
Så fortsätt bara att önska enkelrum!
"Hoppas det regnar i sommar!"

David Sunnergren

Citat från: Rydfalk skrivet 22 mars 2020 kl. 09:05:44
PM:a gärna kontaktuppgifterna eller - om du är en grognard - skriv åtminstone ett fullständigt namn! Christian som delat rum en gång med Crustav kunde jag hitta hyfsat snabbt...


Är det inte lättare för dig att säga att om korrekt anmälan inte görs så är man inte anmäld?

Du har ju skrivit hur en anmälan ska gå till (vilket jag såklart inte följde...)

Rydfalk

Citat från: David Sunnergren skrivet 22 mars 2020 kl. 14:02:31
Citat från: Rydfalk skrivet 22 mars 2020 kl. 09:05:44
PM:a gärna kontaktuppgifterna eller - om du är en grognard - skriv åtminstone ett fullständigt namn! Christian som delat rum en gång med Crustav kunde jag hitta hyfsat snabbt...


Är det inte lättare för dig att säga att om korrekt anmälan inte görs så är man inte anmäld?

Du har ju skrivit hur en anmälan ska gå till (vilket jag såklart inte följde...)

Min målsättning är att försöka vara en hygglig skit...

När jag börjar tröttna är det sådär det ser ut.

Jag vill inte heller behöva sitta i en diskussion om att jag anmälde mig då och då och si och så...  Typ jag PM:ade men glömde mailadressen... osv.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Lars M Wistedt

Då är även jag anmäld..

På önskelistan:

- GOSS
- TITE
- Wooden Ships (AH) alt GMT's variant
- Bismarck (AH)
- Barbarossa (TSWW)
- 1985: UAIS eller DNL (TRL Games)
- Less than 60 Miles (TRL Games)

Rydfalk

Citat från: Lars M Wistedt skrivet 22 mars 2020 kl. 18:52:26
Då är även jag anmäld..

På önskelistan:

- GOSS
- TITE
- Wooden Ships (AH) alt GMT's variant
- Bismarck (AH)
- Barbarossa (TSWW)
- 1985: UAIS eller DNL (TRL Games)
- Less than 60 Miles (TRL Games)

Oh! Tidig planering!
Sådana här dagar är det härligt att drömma om bättre tider!  :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Wes

Trist datum.
Jag hoppas vi kan flytta fram till ett tidigare datum året efter.
man kanske kan variera från år till år så man kan vara med något år om man har födelsedagar eller liknande åtaganden vid samma datum varje år.

Rydfalk

Citat från: Wes skrivet 23 mars 2020 kl. 10:38:16
Trist datum.
Jag hoppas vi kan flytta fram till ett tidigare datum året efter.
man kanske kan variera från år till år så man kan vara med något år om man har födelsedagar eller liknande åtaganden vid samma datum varje år.

:( Jo, FF har nog legat tidigare. Sedan har vi väl alltid flyttat några helger fram och tillbaka, oftast beroende på mina och Mattias förehavanden. Numera är det så att jag av hänsyn till Rimforsa valt de senare helgerna i september, i och med att vi flyttade till en konferensanläggning. Augusti-september är heta månader med kickoffer och bröllop.

Mars är å andra sidan mera dött men det ska in någonstans mellan Galore och GothCon och helst inte under sportlovet.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Ja jag har problem med marsdatumet, min son fyller år den 10 så det är ofta planerat kalas helgen efter som det känns lite fjösigt att inte vara med på. Säger inte att världen ska rätta sig efter mig, men jag håller med om att lite flyttanden fram och tillbaka kanske är rättvist. Man kan ju också ta enkät kring bästa helg. Men i slutänden är det ditt event och ditt arbete, lägg inte ner mer energi på det än du tycker är kul.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

CiteraMen i slutänden är det ditt event och ditt arbete, lägg inte ner mer energi på det än du tycker är kul.

word.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

tinG

Citat från: Andreas Lundin skrivet 23 mars 2020 kl. 12:52:46
CiteraMen i slutänden är det ditt event och ditt arbete, lägg inte ner mer energi på det än du tycker är kul.

word.

Rydfalkarn!
Du gör ett exemplariskt fint och viktigt jobb kring FF. Vi är MÅNGA som är otroligt tacksamma för ditt engagemang! Då FF hör till årets höjdpunkter är det ju är inte underligt att den här diskussionen dyker upp. Jag tycker att det låter rimligt att regelbundet skifta datumen mellan två olika helger vid respektive event. Det vore väl både görbart och rättvist?

:up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet 23 mars 2020 kl. 11:11:52
Ja jag har problem med marsdatumet, min son fyller år den 10 så det är ofta planerat kalas helgen efter som det känns lite fjösigt att inte vara med på. Säger inte att världen ska rätta sig efter mig, men jag håller med om att lite flyttanden fram och tillbaka kanske är rättvist. Man kan ju också ta enkät kring bästa helg. Men i slutänden är det ditt event och ditt arbete, lägg inte ner mer energi på det än du tycker är kul.

Just om våren brukar jag ha en enkät, inte just denna vår men det kan det bli igen.

Hösten har vi tidigare matchat datum för andra ASL-aktiviteter, min födelsedag etc.

Datumen får stå den här gången men jag kan absolut försöka att variera dem!  :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Måste erkänna att "rättvisa" nog aldrig varit en av våra (vi som startat och drivit FF dvs jag, Mattias, Pers och Pelles) målsättningar... däremot har vi nog alltid strävat efter så bra konvent som möjligt och som kan besökas av så många som möjligt.

Ska absolut fortsätta göra enkäter om vårens FF - denna gång ville jag snabbt boka in något om det skulle vara en fördel för stackars Rimforsa.

Om vi har flera helger att välja mellan kan vi även göra enkäter på hösten. Brukar dock boka dessa mer än ett år i förväg, men födelsedagar och sånt flyttar ju normalt inte på sig. Blir det en enkät väljer jag dock den helg som får flest röster... Fler eller mer rättvist? Vilket är bäst? Väljer nog datumet där flest kan... sorry. Om det väger lika är det klart vi av rättviseskäl kan tänkas att alternera helgerna.

Ni får hemskt gärna kommentera om sådant när det är omröstningar... fast nu dröjer det väl ett tag... :insecure:
"Hoppas det regnar i sommar!"