Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VIII • 25-27 september 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 mars 2020 kl. 10:36:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

rensarn

Tjaba!

Någon som funderar på att dyka upp redan på torsdagen?
Rensarn

David Sunnergren

Jag blir lycklig när jag ser att det står Europa Universalis i spelschemat (och jag utgår ifrån att det är originalet då nya ej är tryckt än).

Vad har ni tänkt spela för scenario och hur många turns räknar ni med att hinna med?

Delirium

Ja, det är jag som är skyldig entreprenör i detta projekt.  :P

Jag har samlat de jag visste var intresserade av att prova på och vi förbereder oss innan. Majoriteten ville börja 1492 så vi kör därifrån och *kanske* klarar första perioden över en helg, om det ger mersmak finns plan för onlinespel efteråt samt att fortsätta på annat konvent. Sedan kan man diskutera om "hinna med" är rätt terminologi för EU, som du vet är det ett spel som måste få avnjutas i sin egen takt.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet 29 augusti 2020 kl. 18:01:15
Ja, det är jag som är skyldig entreprenör i detta projekt.  :P

Jag har samlat de jag visste var intresserade av att prova på och vi förbereder oss innan. Majoriteten ville börja 1492 så vi kör därifrån och *kanske* klarar första perioden över en helg, om det ger mersmak finns plan för onlinespel efteråt samt att fortsätta på annat konvent. Sedan kan man diskutera om "hinna med" är rätt terminologi för EU, som du vet är det ett spel som måste få avnjutas i sin egen takt.

Absolut. Ser fram att komma in i ert spelrum men är väl bäst jag tar haklapp för risken för dräggel är stor... :)

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Rydfalk, du har delat spelshemat till fel adress. Jag har mailat och bett om redigeringsmöjlighet till rätt adress, men inte fått svar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet  1 september 2020 kl. 20:15:04
Rydfalk, du har delat spelshemat till fel adress. Jag har mailat och bett om redigeringsmöjlighet till rätt adress, men inte fått svar.
:shock: :o :? :|
Ser inget mail men PM:ar självfallet en länk!
Har du bytt mail efter alla år?
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Jag har tre mailadresser, men bara en jag använder till Google. Du skickade till min jobbmejl tror jag, säkert för att jag skickat från den av misstag vid tillfälle.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Problemet är inte att jag inte ser spelschemat, utan att jag inte kan öppna det och vara redigeringsbehörig. Det kan jag fortfarande inte med länken du skickat.

Fast det kanske var meningen?  :|
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Så, då var det fullt igen...

Förhoppningsvis blir det inte fullt så mycket bergochdalbana när väl den här satansdjävlaskitcoronan är över.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

David Sunnergren

Satan vad kul du ska bli. Efter att ha missat vårens pga symptom ska det jävligt kul att träffas, spela och döda på heltid.

David Sunnergren

Versailles 1919 låter intressant. Det vill jag gärna få en recension av vid någon måltid

Rydfalk

Då ASL-gänget insisterar på att vara ett jämnt antal har vi nu två lediga rum...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"