Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire VIII • 25-27 september 2020 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 21 mars 2020 kl. 10:36:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet 28 september 2020 kl. 11:11:02
Instämmer. Bättre lycka nästa gång.
Det var nåt med din sons födelsedag... men till nästa höst kanske?
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

#121
Citat från: Fredrik H skrivet 27 september 2020 kl. 22:01:48
En mer praktisk sak jag funderade över var maten. På lördagen fick vi soppa och bröd till lunch. För mig är det lite för lite när middagen serveras 1930, min battle fatigue sätter in innan 1930. Jag skulle hellre ha lite stadigare lunch på lördagen (den långa speldagen) och den lättare på söndagen. Jag vet att detta diskuterats förut och jag kanske är i minoritet, men jag tänkte tanken i alla fall.

Låt oss göra en historisk återblick! Den första offerten jag fick var på en kall lunch på lördagen och en varm på söndagen.
På första FF på Rimforsa serverades därför nån rulle med röra som i alla fall undertecknad tyckte var lite trist :(
Jag förhandlade därför med visst besvär fram att vi istället skulle få deras Afternoon Tea då undertecknad är löjeväckande förtjust i just Afternoon Tea  :D.
Nu har Rimforsa bytt Afternoon Tea mot Kafferep...  :|

Rimforsa har, som ni kanske märkt, flera andra besökare just på lördagar till Kafferepet. Tor att deras kök inte riktigt mäktar med en varm lunch parallellt med detta, fast detta är naturligtvis en kill-gissning... :insecure:

Så, jag kan kolla med dem, men min gissning (se ovan) är att de nog inte mäktar med en varm lunch på lördagen.
Dock kan jag ta upp det!  :up:

Jag fördrar Kafferep  :| framför rulle-med-röra  :(
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

#122
Det som gjort att lördagslunchen (eller vad man nu vill kalla den) har funkat bättre tidigare är nog matpajerna som komplement till soppa å ena sidan och kakor å den andra, det saknades nu. Det är kanske enklare att börja "förhandlingen" där, det borde ju inte vara så svårt för köket att värma på?'

Och jag håller med Fredrik om julafton, man kommer alltid tillbaka och tar alltid slut för fort. Precis som julafton har man ju alltid åsikter om hur traditionerna ska hållas. :)
1914

Rydfalk

#123
Citat från: Delirium skrivet 28 september 2020 kl. 14:34:15
Det som gjort att lördagslunchen (eller vad man nu vill kalla den) har funkat bättre tidigare är nog matpajerna som komplement till soppa å ena sidan och kakor å den andra, det saknades nu. Det är kanske enklare att börja "förhandlingen" där, det borde ju inte vara så svårt för köket att värma på?'
Exakt och precis!
Det är mycket som är Corona-anpassat och därmed sämre just nu.
Jag tog upp en del av det i mitt vanliga avstämningsmail till dem igår när jag kom hem.
- Pajerna som man tog själv av som du nämner men även de stora hembakta, lite grövre bröden och ostarna.
- Fredagens vickning med sladdriga chips var också klart B.

Kan förlåta mycket nu under Corona men vi vill tillbaka till den bättre lunchen/Kafferepet (TM).

("Förhandling" blir nog inte så aktuell här. Då var det mest det att Afternoon Tea var mycket dyrare än det som ingick i det lite enklare paketet som jag beställt. Kombon av återkommande besökare och att vi tog bort nån kaka till kaffet etc gjorde att vi fick den lunch som nu... degenererat en del.)
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Ja, i första hand ska man vara glad för att Rimforsa har klarat sig, det känns ju lite som hemma för oss nu och vi är ju på detaljnivå men det är ju en del pengar det handlar om för oss också så det är viktiga detaljer. :)

På tal om covid var jag nog inte ensam om att notera att vi satt trångt i bara en matsal. Jag kan på ett sätt förstå att det är olika regler och det är mycket som är ologiskt idag men det kändes konstigt när så mycket annat i samhället går ut på att undvika sådan närhet, bl a på vanliga restauranger. Sprida ut i bägge salarna hade varit bättre och att inte ta in fler sällskap, men det är ju inte upp till oss och svårt att göra något åt i efterhand (jag vill absolut inte skapa någon coronadebatt).
1914

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 28 september 2020 kl. 15:20:30
(jag vill absolut inte skapa någon coronadebatt).
Jag har pratat med dem om deras regler och de utgår från typ max 75 i huset samtidigt vill jag minnas.
Det gjorde att de hade ganska många gäster under lördagens Kafferep (TM) samt lördagskvällen.
De tackade dock nej till nåt äldre par som också vill ha Kafferep(TM) då det var "fullt".

Håller helt med dig om att de kändes "trångt" i dessa satans-Corona-tider.

Jag har tappat rösten men räknar med att det orsakats av en helg av glatt pratande.

Hoppas ingen annan dragit på sig nåt? :insecure:
"Hoppas det regnar i sommar!"

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Vad gäller Europa Universalis-projektet måste jag samla ihop mig lite för att beskriva det men det kommer. Intensivast projekt på konvent någonsin, lätt.
1914

Delirium

Citat från: Rydfalk skrivet 28 september 2020 kl. 15:54:56
Håller helt med dig om att de kändes "trångt" i dessa satans-Corona-tider.

Jag har tappat rösten men räknar med att det orsakats av en helg av glatt pratande.

:up:

Som jag ofta tillägger i våra återkommande debriefingar om FF måste jag återigen säga att jag saknar Chili à la Rydfalk på fredagskvällen. Det var något visst.
1914

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 28 september 2020 kl. 16:14:55
Citat från: Rydfalk skrivet 28 september 2020 kl. 15:54:56
Håller helt med dig om att de kändes "trångt" i dessa satans-Corona-tider.

Jag har tappat rösten men räknar med att det orsakats av en helg av glatt pratande.

:up:

Som jag ofta tillägger i våra återkommande debriefingar om FF måste jag återigen säga att jag saknar Chili à la Rydfalk på fredagskvällen. Det var något visst.

<Rörd till tårar...>
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

#130
Skrev som sagt om det som jag fått kommentarer om, plus och minus. Några var på mig om middagen och var nöjda och samma sak med söndagssteken - även om Rimforsa glömde rödbetssoppan... Har inte hunnit lyfta något om matigare mat på lördagen. Dubbelkollade också bokningarna och har flyttat den kommande höstens evenemang till lite senare efter omröstningen.

Precis som Jul vill vi ju veta när Friendly Fire inträffar härnäst!



Tack för all respons!

Chips i kyl har aldrig varit ett vinnande koncept, ledsen för det.

Härligt att lördagsmiddagen och söndagssteken var till belåtenhet 😊
Jag kollar upp "lunchen/Strand kafferep" och gör en notering om matiga pajer och gott bröd till våren.

Hoppas på en tid efter Covid...

Till våren har ni 12-14 mars reserverat och till hösten 8-10 oktober.

Tack för att ni väljer oss 😊


Allt gott!
Vänligen, Johanna
"Hoppas det regnar i sommar!"


Rydfalk

Vill gärna nämna att alla som var intresserade kom med på höstens evenemang. Visst, det är Covid och så men ändå.

Kommer att påpeka det när jag lägger ut vårens bokning men var snälla och fundera en gång extra på om ni har tid. Antalet avbokningar har ökat även om man tar lite höjd för den förståeliga Covid-oron. Till våren lär vi få plats då ASL sällan har några aktiviteter då.

Om man bokar av sent saboterar man lite för de som kanske skulle kunnat komma om de bara fått tillfälle att planera i tid? 
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Björn von Knorring

Citat från: Rydfalk skrivet 28 september 2020 kl. 19:06:17
Vill gärna nämna att alla som var intresserade kom med på höstens evenemang. Visst, det är Covid och så men ändå.

Kommer att påpeka det när jag lägger ut vårens bokning men var snälla och fundera en gång extra på om ni har tid. Antalet avbokningar har ökat även om man tar lite höjd för den förståeliga Covid-oron. Till våren lär vi få plats då ASL sällan har några aktiviteter då.

Om man bokar av sent saboterar man lite för de som kanske skulle kunnat komma om de bara fått tillfälle att planera i tid?

Jag tycker gott vi kan införa en bokningsavgift av något slag även om inte Rimforsa är inblandat. Frågan är hur mycket jobb det blir att administrera. Men det borde vara överkomligt. Kommer man så får man tillbaka avgiften.