Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Fredrik H

Osprey-böcker om flyg

Startat av Fredrik H, 8 maj 2020 kl. 11:31:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fredrik H

Jag har av märkliga skäl runt 50 Osprey-böcker om ww2-flygplan. Jag har inte det intresset av flygplan och finns det nu någon flygfantast som vill hämta upp dem i Barkarby utanför Stockholm så är ni välkomna att höra av er. 

Wes

Kostar inte Osprey böcker en arm? Hur många armar har du haft?

Thomas Bergman

Det låter intressant men jag vill gärna betala dig en lämplig summa. Skickar dig ett pm

aegneus

Kanske värt ett skott på tradera?

Fredrik H

#4
Det har löst sig, Thomas förbarmar sig. Tack för förslaget.

Fredrik H

Ursprungstanken gick inte i lås så jag sitter här med typ 35+ Osprey ww2 (Aircraft of the Aces) och ett tiotal blandade moderna (AH64, F15 i Gulfen). Den som vill ha dom får dom, men jag vill inte skicka för dom väger mycket. Att någon som vill läsa dem får dem känns bättre än att jag får pengar, därför blir Blocket en nödlösning.

jansv

#6
Blocket känns ju för trist!

Jag vet att du inte vill skicka dom men om du skulle kunna överväga det så är jag medlem i två flygföreningar här nere i Göteborg (GVFS och Aeroklubben) och skulle kunna se till att de kommer till intresserade personer, eventuellt används som pris vid lotterier (som Göteborgs Veteranflygssällskap håller) om det skulle vara ok? Jag kanske behåller någon bok själv men det är inte huvudtanken. Isåfall behöver de dock skickas men en stor låda borde gå ok, jag betalar givetvis frakten.

Skall kolla om någon inom klubben har vägarna förbi Barkaby också :)


Fredrik H

Kolla gärna om någon är i krokarna, jag kan skicka men tror det blir dyrt. Det låter som en bra idé med lotterivinster etc.

jansv

Hej,

har kollat och det finns tyvärr ingen i krokarna, hade det inte varit för corona så hade jag känt folk som haft vägarna förbi men tyvärr funkar det inte nu. Det finns en chans att jag kör en vända runt landet i sommar när regeringen lättar på reseavrådan men hittar du köpare före så sälj/skänk på :)


Johan

Citat från: Fredrik H skrivet  8 maj 2020 kl. 11:31:46
Jag har av märkliga skäl runt 50 Osprey-böcker om ww2-flygplan. Jag har inte det intresset av flygplan och finns det nu någon flygfantast som vill hämta upp dem i Barkarby utanför Stockholm så är ni välkomna att höra av er.

Finns Osprey-böckerna fortfarande kvar?
Mvh Johan

Fredrik H

Nej, dom skänktes till ett museum runt Göteborg. Jag har en guidning innestående.