Författare Ämne: Friendly Fire IX • 12 - 14 mars • DISKUSSIONSTRÅD  (läst 4350 gånger)

Rydfalk

• Löjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 1464
    • Visa profil
SV: Friendly Fire IX • 12 - 14 mars • DISKUSSIONSTRÅD
« Svar #60 skrivet: 25 januari 2021 kl. 19:30:40 »
Kan lova att jag inte har någon som helst plan på att stöta mig med Rimforsa - tvärtom faktiskt. Det är inte så att vår bokning ligger i vägen för de mängder med folk som vill boka en vistelse på hotell just nu.

Just Kristiflygare var bokad av ett bröllop, men de bokas ofta typ ett år i förväg ("Nästa år måste det här ha blåst över älskling?")

Man kan läsa mer om Rimforsas åtgärder etc på deras hemsida och i den broschyr som Visita tagit fram.

Blir det flytt till annat datum är det främst de som redan är anmälda som får tycka till om datum.
« Senast ändrad: 25 januari 2021 kl. 19:32:56 av Rydfalk »
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

• Överste
  • *
  • Antal inlägg: 3203
    • Visa profil
« Svar #61 skrivet: 25 januari 2021 kl. 21:10:04 »
Ingen ska stöta sig med någon, vi gillar Rimforsa. Det jag försökte undersöka var i vilken mån en sammankomst som våran kan tänkas bryta mot den pandemilag som gäller och föga överraskande är ju avgörandet inte helt självklart. Om vi bedömer att allmänheten har tillträde borde vi inte vara mer än 8 och det är ju oavsett Rimforsas åtgärder. Man kan ju i och för sig fundera på hur många hotell- och konferensanläggningar som kan garantera att inga fler gäster är där samtidigt. I slutändan kan man ju tycka att det här hårklyverier så klart (vilket jag var inne på i min första post). Vi landar nog i att vi inte kan tolka bestämmelserna entydigt i vilket fall. Jag ska inte skriva mer.
EU: Price of Power på TTS
Saknar spelträffar på riktigt

Rydfalk

• Löjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #62 skrivet: 25 januari 2021 kl. 22:09:37 »
Ska kanske påpeka att jag har absolut inget emot den här diskussionen, tvärtom.
Tror det var Herr Lundin som påpekade vikten av att behålla en bra relation med Rimforsa, det har vi och det ska vi fortsätta ha.

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 5397
    • Visa profil
« Svar #63 skrivet: 26 januari 2021 kl. 06:44:21 »
Jag säger inte att det är fel att diskutera om ett FFD är lagligt under nuvarande omständigheter, men för mig är det sekundärt i förhållande till den allmäna uppmaningen att träffas max 8 personer åt gången och att försöka hålla sig till samma grupp människor man umgås med så länge smittspridningen är på nuvarande nivå. Om smittspridningen inte har ändrats drastiskt på 1,5 månad, och det tror jag inte att den kommer att göra, så kommer jag inte att åka.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

• Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 596
  • Jonas
    • Visa profil
« Svar #64 skrivet: 26 januari 2021 kl. 09:19:58 »
+1
Tyvärr är återhållsamhet den enda vägen framåt i dessa tider.

tinG

• Major
  • *
  • Antal inlägg: 2057
  • Jonas Multing
    • Visa profil
« Svar #65 skrivet: 26 januari 2021 kl. 09:49:54 »
Jag säger inte att det är fel att diskutera om ett FFD är lagligt under nuvarande omständigheter, men för mig är det sekundärt i förhållande till den allmäna uppmaningen att träffas max 8 personer åt gången och att försöka hålla sig till samma grupp människor man umgås med så länge smittspridningen är på nuvarande nivå. Om smittspridningen inte har ändrats drastiskt på 1,5 månad, och det tror jag inte att den kommer att göra, så kommer jag inte att åka.

Precis!

För trots att det är okej att hoppas och länga efter en snar ljusning måste alla former av kryphålssökande uteslutas. Det är säkerhet som står i första rummet...

Citera
"det viktigt att begränsa antalet möten"

"Umgås helst i en mindre krets så att antalet nära kontakter minskas så mycket som möjligt."

"Ju färre som samlas desto bättre."

FHM.se

Check, check, check => Inget FFdL

...och omtanke för varandra.

Vi kommer att kunna träffas snart igen! Och kanske måste vi då kompensera och boka Rimforsa över två hela helger! 
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
 -- Napoleon Bonaparte

Björn von Knorring

• Korpral
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
« Svar #66 skrivet: 26 januari 2021 kl. 15:38:51 »
Och kanske måste vi då kompensera och boka Rimforsa över två hela helger!

Ohhh, vilken himla osis i så fall. Jag menar, ok, om det är det som behövs för att vi ska hålla oss väl med Rimfirsa i ett sådant scenario så är jag beredd att ”take one for the team” antar jag... Himla tråkigt med två helgers spelande, men vad gör man...?

Rydfalk

• Löjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #67 skrivet: 28 januari 2021 kl. 17:34:38 »
Idag kom det inte helt oväntade beskedet att bröllopet som var inplanerat på Rimforsa Strand under Kristiflygare flyttats fram (tydligen för andra gången).
(Misstänker att ett bröllop kanske har samma medelålder som ett FFdL men ett högre maxima...)

Jag har låtit vår mars-bokning stå kvar (just nu) men bett Rimforsa att boka 14-16/5. Detta ger möjlighet för en LinCon-lång vistelse för de som är intresserade och kan då inkludera den 12-13/5.

Vi vet naturligtvis fortfarande ingenting om smittoläget i maj men, jag tycker att detta är den bästa lösningen för att kanske, måhända kunna få till ett Friendly Fire i vår.

Då jag räknar med att eventuella vistelser onsdag - fredag är utan fin-middagen har jag frågat om priset.

Så... vi håller de vältvagade tummarna och ser hur det utfaller. Jag kommer kontakta er som är anmälda till mars, kanske i helgen, och stämma av. 
« Senast ändrad: 28 januari 2021 kl. 17:43:01 av Rydfalk »

Fredrik H

• Löjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 1061
    • Visa profil
« Svar #68 skrivet: 28 januari 2021 kl. 19:16:55 »
Jag tror det är en bra inställning. Det är i betygstider, men jag kan använda den metod jag drömt om; jag slår en betygstärning och rättar bara dom som är så pass missnöjda med utfallet så de protesterar. Det är märkligt att jag inte är skolminister (fast jag kommer kräva titeln ecklesiastikminister när dom hör av sig).

David Sunnergren

• Korpral
  • *
  • Antal inlägg: 113
    • Visa profil
« Svar #69 skrivet: 30 januari 2021 kl. 15:41:28 »
Jag tror det är en bra inställning. Det är i betygstider, men jag kan använda den metod jag drömt om; jag slår en betygstärning och rättar bara dom som är så pass missnöjda med utfallet så de protesterar. Det är märkligt att jag inte är skolminister (fast jag kommer kräva titeln ecklesiastikminister när dom hör av sig).

Jag tänker att jag delar in mina klasser i lämpligt många grupper som får varsitt spel allokerat, sedan får de betyg efter min slutposition

1:a ger A, 2:a B osv ändå till, gud fjörbjude, 6:a F

Delirium

• Överste
  • *
  • Antal inlägg: 3203
    • Visa profil
« Svar #70 skrivet: 30 januari 2021 kl. 19:08:18 »
Bra ordnat, hr Rydfalk! :up:
EU: Price of Power på TTS
Saknar spelträffar på riktigt

Folket

• Korpral
  • *
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
« Svar #71 skrivet: 31 januari 2021 kl. 13:28:11 »
Jag har inte varit aktiv i diskussionen men känner nog att flytta FF till maj är en bra ide.

Rydfalk

• Löjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #72 skrivet: 31 januari 2021 kl. 15:25:38 »
Då har ett mail till alla er som är anmälda gått ut. Hör av dig om det strular och du inte får nåt mail eller om du inte får rättigheterna till dokumentet.

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 5397
    • Visa profil
« Svar #73 skrivet: 31 januari 2021 kl. 19:04:47 »
Jag vill inte åka i mars och kan inte i maj, men det var inte ett av alternativen?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

• Löjtnant
  • *
    • Visa profil
« Svar #74 skrivet: 31 januari 2021 kl. 20:24:50 »
Jag vill inte åka i mars och kan inte i maj, men det var inte ett av alternativen?
Det är nog dessvärre alternativet "kryssa inget" och "vi ses i oktober" :(