Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_EvilSpook

Blue Water Navy Pacific

Startat av EvilSpook, 10 november 2020 kl. 23:44:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

EvilSpook


thermopylai

BWN-systemet är nog kul, men inte lika intressant som Atlanten. Har spelat delar av den konflikten i Fleet-serien. Ryssarna är ganska begränsade i sin basering längs Sibirien-kusten om inte Kina, Nordkorea, Vietnam etc slänger in hatten på deras sida. Mycket osannolikt med åtminstone Kina på 80-talet. Jag skulle vara mer intresserad av en hypotetisk USA-Kina-konflikt i nutid eller nära framtid med spelsystemet.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

EvilSpook

Nej, det blir såklart inte lika fränt som Atlanten, men jag är nyfiken på hur spelen kommer fungera i ett "Mega-Blue-Water. Jag har också kört 7th Fleet och jag tror att en av de svaga punkterna för mig är just att få till ett större sammanhang. Det blir lätt "Sänka Midway" eller "Soviet vs. Japan" av det.

Förhoppningsvis kan Blue Waters system och scope ge en ytterligare dimension till regionen.
(Inser redan nu att jag nog blir besviken)  :oops:

//EvilSpook

Fredrik H

Han hade ju inte tänkt att göra Stilla havet från början, men det blev så för det första gick så pass bra. Jag kommer att skaffa det såklart, vi får se hur det är att spela. Designern gillar sitt ämne så man kan alltid hoppas att han gör mesta möjliga av situationen.

jansv

Japp, det känns som ett givet köp! Om inte annat för att se om han kan skriva regler på ett bättre sätt :)

BWN är helt suveränt men reglerna är lite förvirrande.