Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Diskussionstråd Friendly Fire de lux IX Ausf.B • Kristi himmelsfärd 2021

Startat av Rydfalk, 14 februari 2021 kl. 13:41:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vidarrr

Det rimliga ur folkhälsosynpunkt måste ju vara att vi har jättestora spel med oss så det går lätt att hålla avstånd!

Rydfalk

Citat från: BjornH skrivet 29 april 2021 kl. 12:17:37
Citat från: Rydfalk skrivet 28 april 2021 kl. 11:38:38
Bord med max 4 personer i serveringen
Det har väl alltid varit 4pers per bord :) det är väl snarare antal bord per yta som var knepigt sist.

Jo, om vi ska vara sådana så är det väl mest 4-personers borde de har även om de brukar stå i hopställda 2 och 2 eller till och med fler.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Då följer Östergötland Uppsalas exempel och inför personlig lockdown.

Jag tänkte avvakta dagen eller åtminstone en pressträff kl 10:30, det känns dock som att det är omöjligt för mig att arrangera något under de betingelserna.


"Hoppas det regnar i sommar!"

BjornH

Ouch. Har de sagt något om mer liberala avbokningsregler? Annars, när är sista dagen för gratis avbokning?

Rydfalk

Citat från: BjornH skrivet 30 april 2021 kl. 08:44:16
Ouch. Har de sagt något om mer liberala avbokningsregler? Annars, när är sista dagen för gratis avbokning?

Absolut, du hittar det under "Informationstråden":
"Helt kostnadsfri avbokning fem dagar före ankomst."

Jag skrev till Rimforsa i morse också och varnade att det känns osannolikt att vi ska kunna genomföra evenemanget.
"Hoppas det regnar i sommar!"

thermopylai

Citat från: Rydfalk skrivet 30 april 2021 kl. 08:53:25
Jag skrev till Rimforsa i morse också och varnade att det känns osannolikt att vi ska kunna genomföra evenemanget.

Neeeej, det är inte osannolikt! Det blir bara med färre deltagare. Åtminstone jag kommer ändå  :ultra:, bara jag har nån att spela med. Det är väl bättre för Rimforsa med 5-10 gäster än inga alls?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

thermopylai

Även om vi inte kan genomföra det som ett "evenemang" kan väl några av oss (ex max 8 personer) ses där ändå, och bo i våra enkelrum, äta ensamma vid vårt bord och låna nåt mötesrum och spela några spel med max 4 spelare? Och helt utan ansvar för Rydfalk utan på eget bevåg.

Ett gäng av oss kommer ju till och med att redan vara vaccinerade!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Frocken

Enligt krisinformation.se är det en gräns på 8 personer för evenemang vilket gör att det måste ske som  "lycklig slump" om fler än så ska åka på ett "FF evenemang "

Det är min tolkning iaf, jag är öppen för åka ändå men tycker man ska vara medveten om vad man gör för val.

Edit: blev upprepning av ovanstående inlägg, skyller på att jag använder telefon o är långsam..

Rydfalk

Jag kommer med största sannolikhet att inte arrangera något FF denna vår, ska dock avvakta en pressträff och lite sådant.

OM jag ställer in är det naturligtvis helt upptill var och en att kontakta Rimforsa och boka en vistelse!
Kan inte tänka mig annat än att ni är mer än välkomna!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Jag förstår att det blir omöjligt för Rydfalk att ordna något, men unnar verkligen åtminstone er som fått minst en första spruta att ses över ett par partier i Rimforsa. Risken att ni skulle kunna åstadkomma ett spridningsevent är obefintlig.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

thermopylai

Citat från: Elias Nordling skrivet 30 april 2021 kl. 11:03:02
Jag förstår att det blir omöjligt för Rydfalk att ordna något, men unnar verkligen åtminstone er som fått minst en första spruta att ses över ett par partier i Rimforsa. Risken att ni skulle kunna åstadkomma ett spridningsevent är obefintlig.

Generalen har talat!  :up:
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Björn von Knorring

En av vårens höjdpunkter borta. Det här året borde vara avdragsgillt på "livets deklaration" så sk*tuselt som det har varit.

Rydfalk

Inställt

Jag kan dessvärre inte se några möjligheter där jag kan arrangera något på Rimforsa Strand. Jag har avbokat hela evenemanget.
Är det några som vill åka dit ändå är ni hjärtligt välkomna.

Vi försökte men det sket sig tyvärr. Vi hörs igen i höst.

Jag lämnar den här tråden öppen tillsvidare om det är några som vill diskutera alternativ.

"Hej Mikael

Förstår ditt beslut och jag anade att det nog skulle bli så tyvärr. Jättetråkigt för oss alla – men det är som det är...
Vi avbokar hela ert evenemang och skulle det vara några som vill komma i någon konstellation, så är de välkomna att höra av sig.

Allt gott till er alla och var rädda om er.

Trevlig Valborg!
Vänligen Camilla

0494-792 90
www.rimforsastrand.se"


"Hoppas det regnar i sommar!"

BjornH

Ok, bara så jag förstått rätt: Då behöver man inte avboka individuellt alltså.

Rydfalk

Citat från: BjornH skrivet 30 april 2021 kl. 16:04:14
Ok, bara så jag förstått rätt: Då behöver man inte avboka individuellt alltså.

Nej, exakt. Det blir de som eventuellt vill åka ändå som får kontakta Rimforsa.
"Hoppas det regnar i sommar!"