Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Diskussionstråd Friendly Fire de lux IX Ausf.B • Kristi himmelsfärd 2021

Startat av Rydfalk, 14 februari 2021 kl. 13:41:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: thermopylai skrivet 30 april 2021 kl. 09:34:57
Även om vi inte kan genomföra det som ett "evenemang" kan väl några av oss (ex max 8 personer) ses där ändå, och bo i våra enkelrum, äta ensamma vid vårt bord och låna nåt mötesrum och spela några spel med max 4 spelare? Och helt utan ansvar för Rydfalk utan på eget bevåg.

Ett gäng av oss kommer ju till och med att redan vara vaccinerade!

Citat från: Frocken skrivet 30 april 2021 kl. 09:39:17
...jag är öppen för åka ändå men tycker man ska vara medveten om vad man gör för val.
...

Ja absolut. Jag har avbokat era nuvarande bokningar, men ta gärna kontakt med Rimforsa.
Utrymmen att spela på lär vara ett av de minsta problemen!

Har just avbokat c:a 120 hotellnätter hos dem, kan ni så gynna dem gärna!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Jättetråkigt att det blir så här, vi är nog ungefär lika trötta på skiten allihop.

Jag kom på en idé: till höstens FFdl, som vi ju verkligen får hoppas kan bli av hyggligt normalt, tycker jag du/vi ska lämna fältet öppet för en möjlig lång bokning för de som vill även fast det inte är röd dag den veckan. Jag kommer att ha så mycket på pluskontot att jag kan göra en onsdag till söndag även om det är en "vanlig" vecka och skulle gynna dem lite extra.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 30 april 2021 kl. 23:07:50
Jag kom på en idé: till höstens FFdl, som vi ju verkligen får hoppas kan bli av hyggligt normalt, tycker jag du/vi ska lämna fältet öppet för en möjlig lång bokning för de som vill även fast det inte är röd dag den veckan. Jag kommer att ha så mycket på pluskontot att jag kan göra en onsdag till söndag även om det är en "vanlig" vecka och skulle gynna dem lite extra.

Visst, jag kan kolla hur det ser ut. Vi har en helg bokad redan. Just höstarna är generellt väldigt hektiska med många kick-offs och sådant.
Det är troligen enklare att ordna en längre vistelse på våren. Med det sagt, klart jag ska kolla och försöka!  :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

I värsta fall får väl vi som vill boka som privatpersoner ett par extra nätter, har ju hänt förr. :)

Tanken på ett långt FF deluxe var helt enkelt för bra för att inte tas upp snabbt igen!
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Rydfalk

Ser att jag bokat den 8-10 oktober. Det har varit så motigt detta så jag tar och kollar priser etc med dem och tar kollar också bokningssituationen under veckan. Är det en eller två kvällar extra tror du?
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

För egen del var jag helt inne på onsdag - söndag nu i vår och vill göra det till hösten istället men vet så klart inte hur intresset är för andra.

Vad gäller tidpunkt skulle jag spontant gärna se det tidigare i september. Dels för att slippa vänta lika länge, bättre väderchanser men framförallt allt att väl Lincon tänker köra på höstlovet i slutet av oktober för de som ska dit.

Möjlig nackdel att ju längre vi väntar är det större chans att alla kan vara med men de måste ju ha fått ändan ur vagnen till september med vaccin och lättade restriktioner?  :insecure:
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  1 maj 2021 kl. 08:12:44
Vad gäller tidpunkt skulle jag spontant gärna se det tidigare i september. Dels för att slippa vänta lika länge, bättre väderchanser men framförallt allt att väl Lincon tänker köra på höstlovet i slutet av oktober för de som ska dit.

Allt det är gott men det är helgen den 8-10 oktober som är bokad... ;)

Som ni kanske minns var det en diskussion om att inte ha FFdl på samma datum hela tiden, man fick rösta och så valde jag en ledig helg som var på ett annat datum än där vi brukar ligga. Så, hösten 2021 är enligt ovan.
"Hoppas det regnar i sommar!"

aegneus

Jag vill köra en extra dag på höstFF. Om det blir möjlighet på två extra får jag fundera (eller rättare sagt konsultera med familjen först, för så mycket att fundera på är det inte !)

Generellt åker jag gärna en extra dag eller två eftersom erfarenheten visar att jag inte kan åka varje gång. Så lika bra att ta i när man väl åker.

Delirium

Uppfattat att den helgen hade bokats med säkerligen goda skäl men var väl gjort utan vetskap om att Lincon skulle flyttas och det går väl i teorin att ändra? Säger inte att det måste ske utan att det kan?
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  1 maj 2021 kl. 11:37:25
Uppfattat att den helgen hade bokats med säkerligen goda skäl men var väl gjort utan vetskap om att Lincon skulle flyttas och det går väl i teorin att ändra? Säger inte att det måste ske utan att det kan?

Du har helt rätt, i teorin går det alldeles utmärkt att byta helg.

Tyvärr är det i praktiken betydligt svårare då de andra helgerna är bokade. Höstarna är som sagt betydligt mer belagda och det finns skäl till att jag bokar minst ett år i förväg.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 30 april 2021 kl. 23:18:41
I värsta fall får väl vi som vill boka som privatpersoner ett par extra nätter, har ju hänt förr. :)

Det jag syftade på var ju att det kan vara fullbokat redan, och då spelar det nog ingen roll vem som bokar...
Det finns en fördel med oktober och det är att det är en betydligt mindre populär tid för kick-offs och annat som annars fyller vardagarna.
Har bett Rimforsa om priser på en förlängd vistelse. Så snart jag fått praktikaliteterna så rullar jag bokningar etc som vanligt.

Ni som är sugna, kom ihåg att det kan dyka upp ett dussin ASL-are.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Johnson

Lite oklart varför "bättre väder" skulle vara ett argument för september?  :P
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

thermopylai

Jag är som sagt på för att privatboka och åka ändå Kristi Himmelfärds! Men det förutsätter att åtminstone några till i vårt sällskap också vill göra det, så att man har någon att spela med? Själv kommer jag att ha fått första vaccindosen.

Har en bunt med måttligt stora multiplayerspel som jag vill fresta med: Pax Romana, Here I Stand, Blitz, Space Empires 4X, Invasions, Chariot Lords, 1830

Kan gärna klämma in ett Terraforming Mars, Space Corps, High Frontier eller Triumph & Tragedy också, men jag åker inte till Östergötland bara för dem.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Dungeons and Dragons och Kingmaker

Scipio

Jag skulle kunna tänka mig att träffas några dagar och spela lite mindre multiplayer-spel också om det är fler som känner så.

Axplock från sugen-på-å-spela-högen:
La Revolution Francaise
Napoleonic Wars
Grand Siècle
Sword Of Rome
Democracy under Siege
Napoleon In Europe Plast är porrigt: http://dartagnan.us/NIE/picpage.html
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"