Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Elias Nordling

Rick Barber

Startat av Elias Nordling, 10 maj 2021 kl. 19:04:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Rick Barber har gått bort. Dödsorsaken ska ha varit en plötslig hjärtinfarkt.

Han låg bakom Clash of Arms "klassiska" handritade stil på kartor och spelpjäser, som särskilt för kartor över taktiska spel varit väldigt inflytelserik.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Oj, det var oväntat. Ja han var verkligen en profil i branschen, både som person och genom sitt arbete. Han anlitades av flera företag på senare år, han kommer att saknas. Jag har ingen aning om hur gammal han var, men hans bortgång kom onekligen oväntat. Nu har det varit några profiler som gått bort på kort tid, nästan som att åren går. Tack för informationen!

Andreas Lundin

Ja, jag tycker hans kartor är underbara konstverk. Folk påstår att de är besvärliga att läsa, men har man inte svagt färgseende från början förstår jag inte kritiken.

Han blir saknad.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Maglica

Fantastisk fina kartor. Dock har jag noterat att flera av kartorna de senaste åren haft en i min smak för hög färgmättnad.
Robert Maglica

Kanger

Väldigt oväntat. Han var bara 66 år. Hans kartor har absolut en speciell prägel. Tveksamt om någon kommer att ta upp den fallna manteln och gjorda kartor i samma snygga handritade stil. Men han var dessutom en trevlig lirare som jag kommer att sakna på CSW.