Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2021 • v.44 • 3 - 7 november

Startat av Rydfalk, 16 maj 2021 kl. 21:56:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Så kom den måttligt stora överraskningen att LinCon 2021 kommer att avhållas på Katedralskolan i Linköping under höstlovet v.44.

Anmälan från i våras ligger fast!

Konventet hamnar, som poängterats nära Friendly Fire IX och krockar också med Borås Spelkonvent?
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Det är väl inte omöjligt att man tittar in där skulle jag tro. Blir det krigsspelsrum?

Vad gäller BSK kan jag faktiskt inte få fram information om det blir något konvent i år...
1914

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 17 maj 2021 kl. 08:17:23
Det är väl inte omöjligt att man tittar in där skulle jag tro. Blir det krigsspelsrum?

:up: Jajamen, det är den anmälan som ligger fast ovan!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Brain

Citat från: Delirium skrivet 17 maj 2021 kl. 08:17:23
Vad gäller BSK kan jag faktiskt inte få fram information om det blir något konvent i år...

Pratade med Armagedons ordförande idag (17/5) och Bäckäng blev bokat idag. Skapar en tråd när jag har mer info.
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Delirium

Citat från: Brain skrivet 17 maj 2021 kl. 18:24:33Pratade med Armagedons ordförande idag (17/5) och Bäckäng blev bokat idag. Skapar en tråd när jag har mer info.

Bra tajming, onekligen. Jag blev lite fundersam när det bara stod att förra årets konvent var inställt och ingenting om funderingar på årets men då vet vi!
1914

Delirium

Citat från: Rydfalk skrivet 17 maj 2021 kl. 12:20:40:up: Jajamen, det är den anmälan som ligger fast ovan!

Right, den kopplingen gjorde inte jag, men bra.  :up:

Ska bli mycket intressant att se hur Lincon ser ut ett sådant här år, i annan lokal, och på hösten.
1914

Rydfalk

LinCon var på den fullständigt vederstyggliga Katedralsskolan (jobbar på konkurrenten ett kvarter bort) för ett (stort) antal år sedan.

Trots stanken och den vidrigt ingrodda atmosfären var det ett riktigt trevligt konvent!

Ps. Katedralskolan är alltså det gamla läroverket och jag jobbar på det gamla tekniska gymnasiet.
Katedralskolan är dessutom en löjligt modernistisk sak som påstår sig vara gammal. Katedral blev gymnasium först 1627, åratal efter min gamla skola, Rudbeckianska skolan i Västerås  som blev gymnasium redan 1623.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Vidarrr

Jag minns LinCon 1995 på Katedralsskolan, ett av mina första konvent. En stor Cafeteria där vi spelade snabb-Advanced Civ i väntan på bussen hem.

Delirium

Ad Civ har jag haft mycket roligt med under andra halvan av 90-talet men jag är nyfiken på hur man gör det snabbt? Fem minuter totalt för tradefas? :)

Om det blir av skulle jag gärna köra Ad Civ med mycket folk för nostalgins skull.
1914

jerry

Citat från: Delirium skrivet 19 maj 2021 kl. 08:16:11
Ad Civ har jag haft mycket roligt med under andra halvan av 90-talet men jag är nyfiken på hur man gör det snabbt? Fem minuter totalt för tradefas? :)

Om det blir av skulle jag gärna köra Ad Civ med mycket folk för nostalgins skull.

underbart spel... o ingen tärning
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Andreas Lundin

Jag tänker att senaste 25-30 årens renässans för brädspel borde fött bättre civilisationsspel. Men ibland undrar man. Jag har testat en del och ändå dras jag på ett närmast perverst sätt mot 7 Ages...  :mrgreen:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Vidarrr

Lite av poängen med snabb-civ var att det skulle vara tramsigt  :P

Reglerna var typ "spela så fort du kan, ett byte per person i tradefasen, mest poäng när bussen kommer vinner och man får inte tänka utan måste flytta direkt när det blir ens tur"

Naturligtvis blev det både Assyria och Asia i ett 6-personersparti.

Vidarrr

Nu har jag och Tage bokat in oss på LinCon. Siktar på att vara där från torsdag lunch till någon gång på lördag em (lite beroende på hur tågen passar).

Några andra som planerar dyka upp och spela ngt kul multiplayer?

Rydfalk

Jag och Villiam kommer att hänga där en hel del.
"Hoppas det regnar i sommar!"

rensarn

Tjaba!

Kan nog komma förbi och hänga lite jag med,
men det blir nog efter fredag eftermiddag.
När är visning och auktion?
Rensarn