Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVI • 19/2 - 23/2 2025 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2024 kl. 21:06:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

Inga rum från onsdag
Fyra rum i övrigt

Flera nya, vi hälsar er speciellt välkomna och hoppas ni ska få en attans bra vistelse!

Säljer vi slut på dessa kan det finnas fler, men onsdagen är troligen slut. Jag bokar inte mer än jag tror att vi kan svälja för att ge Rimforsa chansen att hyra ut dessa till andra.

"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Kenji

Jag kommer!

Onsdag till söndag om det finns rum

:up:

Scipio

Citat från: Kenji skrivet 20 november 2024 kl. 10:28:20Jag kommer!

Onsdag till söndag om det finns rum

:up:
Endast riktiga krigsspelare skippar små-scenariosarna och går på Grand-campaign på direkten   :up:

Kenji

Hej Scipio!

Jag är ju sugen på något riktigt mustigt 3-5 dagars spel. så om du vet någon som brukar spela dylikt på FF så låt mig gärna veta, jag är ju helt ny så vill gärna ha god tid att åtminstonde försöka läsa och förstå reglerna.

jag har ju lite koll sen mina 15 år i firman, men var länge sedan jag spelade ett mustigt spel.

finns det även spel med små figurer i 6 eller 3 mm så är inte det heller fy skam

mvh

David Sunnergren

Citat från: Kenji skrivet 20 november 2024 kl. 18:22:54finns det även spel med små figurer i 6 eller 3 mm så är inte det heller fy skam

mvh

Detta har jag hittills aldrig sett på FFdL, men någon gång ska ju bli den första och du kan säkert finna någon entusiast som gärna spelar figurer med dig.

Scipio

Citat från: Kenji skrivet 20 november 2024 kl. 18:22:54Jag är ju sugen på något riktigt mustigt 3-5 dagars spel. så om du vet någon som brukar spela dylikt på FF så låt mig gärna veta, jag är ju helt ny så vill gärna ha god tid att åtminstonde försöka läsa och förstå reglerna.

Det brukar alltid spelas några partier med monster-spel på FF så det brukar inte vara något problem att ansluta till något av projekten om man är flexibel med spel  och ämne som man kan tänka sig.

Det normala är att funderande på vad som ska spelas och vilka som vill  vara med drar igång en månad innan FF.

Rydfalk brukar i den vevan också skicka ut ett delat excel-ark där folk brukar skriva upp vad dom tänker spela och när och ragga efter spelare i.

Det går naturligtvis att försöka få igång diskussionen om detta tidigare men det brukar vara lite trögstartat innan det är en månad kvar.   :D

Kenji

Tackar för informationen, det underlättar enormt, man känner sig lätt lite "luftlandsatt" annars.

då sitter jag still i båten och återkommer när väl julskinkan och nyårsbubblet har fått smlta i magen :)

Rydfalk

Om du planerat FFdL som en Julklapp till någon du älskar...
som t ex dig själv... är det dags att slå till!
Vi har ett rum kvar!
Kommer att kolla efter fler!

Scipio

Citat från: Rydfalk skrivet 28 november 2024 kl. 18:20:11Om du planerat FFdL som en Julklapp till någon du älskar...
som t ex dig själv... är det dags att slå till!
Vi har ett rum kvar!
Kommer att kolla efter fler!

Oj det måste vara ett rekord sen vi splittade upp från ASL-gänget! :up:

Kenji

Rydfalk

Kenji

ok, då så då behövs det inte. var oklar på om jag redan hade ett rum.

sorry för förvirringen!