Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVII • 1/10 - 5/10 2025 • DISKUSSIONSSTRÅD

Startat av Rydfalk, 25 februari 2025 kl. 17:37:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

theeverything

Citat från: Scipio skrivet 18 september 2025 kl. 07:46:49Två veckor kvar!   :mrgreen:  :ultra:

961abcdf-04a8-4eaa-b2e3-4cb40b2ae673.jpg

Ni får ha det så kul! Hoppas jag kan komma med nästa gång!

ErikLj

Finns det plats för en till för Time of Troubles på lördagen?

/Erik

Scipio

Citat från: ErikLj skrivet 19 september 2025 kl. 08:10:14Finns det plats för en till för Time of Troubles på lördagen?
Ja det är inte otänkbart att det går att fixa en plats ytterligare till dig på lördag.
Jag kollar och återkommer.   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

Jag, folow och Fredrik Scheuer tar gärna emot en person till på Air & Armor Würzburg på lördagen. Vi har avsatt hela lördagen och söndagen för att köra antingen 1 stort eller 2 mellan scenarion, det kan vi bestämma tillsammans. Någon som är sugen på att köra stridsvagn på 80-talet?   8)
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Scipio

Citat från: Scipio skrivet 19 september 2025 kl. 09:09:47
Citat från: ErikLj skrivet 19 september 2025 kl. 08:10:14Finns det plats för en till för Time of Troubles på lördagen?
Ja det är inte otänkbart att det går att fixa en plats ytterligare till dig på lördag.
Jag kollar och återkommer.  :up:
Hittade en finfin lösning så du har plats på lördagens parti nu.  :up:

Det kommer nu också att spelas ett parti "Great Northern War Battles: Helsingborg 1710" på lördagen.
Det finns tre lediga platser i Helsingborgs-partiet för sugna.  :)

ErikLj

Citat från: Scipio skrivet 19 september 2025 kl. 15:12:13
Citat från: Scipio skrivet 19 september 2025 kl. 09:09:47
Jag kollar och återkommer.  :up:
Hittade en finfin lösning så du har plats på lördagens parti nu.  :up:

Det kommer nu också att spelas ett parti "Great Northern War Battles: Helsingborg 1710" på lördagen.
Det finns tre lediga platser i Helsingborgs-partiet för sugna.  :)

Tack!

Klas Malmström

Citat från: tobias skrivet 19 september 2025 kl. 14:13:09Jag, folow och Fredrik Scheuer tar gärna emot en person till på Air & Armor Würzburg på lördagen. Vi har avsatt hela lördagen och söndagen för att köra antingen 1 stort eller 2 mellan scenarion, det kan vi bestämma tillsammans. Någon som är sugen på att köra stridsvagn på 80-talet?   8)
Jag kan tänka mig att testa....finns regler att ladda ner?
Klas Malmström
Linköping

tobias

Citat från: Klas Malmström skrivet 19 september 2025 kl. 20:37:47
Citat från: tobias skrivet 19 september 2025 kl. 14:13:09Jag, folow och Fredrik Scheuer tar gärna emot en person till på Air & Armor Würzburg på lördagen. Vi har avsatt hela lördagen och söndagen för att köra antingen 1 stort eller 2 mellan scenarion, det kan vi bestämma tillsammans. Någon som är sugen på att köra stridsvagn på 80-talet?  8)
Jag kan tänka mig att testa....finns regler att ladda ner?
Kul! Regelboken är lite svårläst på ett sätt eftersom saker upprepas en del, så bli inte rädd av sidantalet. Det finns ett gött tabellhäfte som tyvärr inte finns online, men som sammanfattar allting väldigt bra, så det blir inte mycket regelbläddrande i spel.

Regelbok:
https://compassgamesbucket.s3.us-east-2.amazonaws.com/downloads/Air+%26+Armor+Wu%CC%88rzburg+Living+Rules+V1.2+(1).pdf
/Tobias

trs62

Citat från: ErikLj skrivet  6 juli 2025 kl. 09:42:23Vienna verkar intressant.  Har och vill spela Downfall (GMT), Blue water navy, Raising Eagle Austerlitz,  The Dark Valley, Maria

Downfall är något som jag vill spela

trs62

Citat från: tobias skrivet 19 september 2025 kl. 14:13:09Jag, folow och Fredrik Scheuer tar gärna emot en person till på Air & Armor Würzburg på lördagen. Vi har avsatt hela lördagen och söndagen för att köra antingen 1 stort eller 2 mellan scenarion, det kan vi bestämma tillsammans. Någon som är sugen på att köra stridsvagn på 80-talet?   8)

Jag ställer upp!

ErikLj

Det närmar sig. Ska bli kul att komma tillbaka efter ett tags frånvaro

Bra saker att ta med
Tärningar och tärningstorn/bricka
Plexiglas
Pincett, skålar och andra bra tillbehör
Inneskor/tofflor
Bastugrejer
Kavaj och slips till lördagmiddagen
Något mindre spel och reservspel om det blir glapp i schemat

Ta inte med
Alkohol, hotellet blir griniga och det vill vi inte råka ut för

Finns säkert mera så kompletera gärna listan

tobias

Citat från: trs62 skrivet 20 september 2025 kl. 14:15:30
Citat från: tobias skrivet 19 september 2025 kl. 14:13:09Jag, folow och Fredrik Scheuer tar gärna emot en person till på Air & Armor Würzburg på lördagen. Vi har avsatt hela lördagen och söndagen för att köra antingen 1 stort eller 2 mellan scenarion, det kan vi bestämma tillsammans. Någon som är sugen på att köra stridsvagn på 80-talet?  8)

Jag ställer upp!

Klas har också huggt en plats, så med dig är vi 5 pers vilket kanske är lite svåruppdelat - men en till spelare så kanske vi kan dela upp oss på fler bräden istället? Roligt att intresse finns, det är ett mycket trevligt system!
/Tobias

tobias

/Tobias

Scipio

Nu är det endast en vecka kvar tills man sitter över spelplanen på Friendly Fire med en konjak i ena näven och ett tärningstorn i den andra!   :ultra:

Tack till er alla som har uppdaterat schemat så att alla deltagare kan få en överblick om vad som pågår under spelhelgen.   :up:

Jag tänker skriva ut schemat och  ta med det till FF och sätta upp det centralt så vi lätt kan få en översikt av vad som pågår och vad man kan vilja springa och kika på.

Fortsätt gärna att skriva in i schemat om ni bestämmer aktiviteter ända fram till avresedagen.  :up:

Schema.JPG

Länk till schemat: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1r3Jbi0zF-yaDLmb6dXrJCqQAFrRj_qfH5L4DPPB2vgY/edit?pli=1&gid=0#gid=0

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"