Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore XV: 16-18 januari 2026

Startat av Delirium, 7 oktober 2025 kl. 11:56:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Toni

Delirium

Nu har jag spelat tre partier Imperial Elegy med två olika gäng plus att jag håller igång ett solitärparti. Det är ganska mycket saker att tänka på, men har man spelat Here I Stand eller dylikt har man ungefär 1/3 av spelet redan. Läs gärna reglerna i förväg och det börjar komma upp videor nu på BGG tror jag så vi kan komma igång lite smidigare. Men med de förbehållen kör jag gärna mer än ett parti, kanske t o m ett kortare träningsparti först. Det fulla spelet tar tid, fullt i klass med Here I Stand ska man vara medveten om, om inte mer.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Jag slängde ihop en liten nybörjarguide till Imperial Elegy och postade den på geeken: https://boardgamegeek.com/thread/3644643/beginner-advice-both-general-and-player-specific
Imperial Elegy
Space Empires

Bartanax

Hej.

På grund av olägenheter på familjefronten meddelar jag härmed återbud för helgen.

/Peter Björklund

Delirium

Det drar ihop sig!

Att öppna till 16 ska gå bra hoppas vi om inte lite tidigare.

Mitt nummer är 0736 733097 om det skulle behövas.

/Björn
Imperial Elegy
Space Empires

chumchu

Toppen!

Jag dyker upp vid 19ish om tåget går som det ska. Öppen för det mesta i spelväg på fredagkvällen. Lördag är Imperial Elegy och söndag är Imperial Struggle.

Delirium

Till alla som vill spela Imperial Elegy!

1. Om ni inte spelat, läs min nybörjarguide, länk fyra poster ovanför den här, så kommer vi igång snabbare.

2. Vi har gemensam regelgenomgång och samling klockan 10.00 imorgon. Jag och Filip O kommer att leda varsitt parti. Tyvärr har vår tredje potentiella spelledare Peter fått förhinder men vi hoppas det blir bra ändå.
Imperial Elegy
Space Empires

Akklokk

Vilken tid sätter vi igång med imperial elegy på lördag? Ska vi ha en liten tidigare tid för regel genomgång?

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Porttelefonen funkar visst inte så ring

Filip +46763161008
Björn 0736 733097
Jonas Multing  +46709461978
Imperial Elegy
Space Empires

Kent

Det gäller med andra ord att vara där i tid så man får en plats? Eller har man en plats om man bokade sig tidigt?

K

Fredrik H

Finns det inga bilder så har det inte hänt, det förstod Stalin redan på sin tid

Johan G

Citat från: Fredrik H skrivet 16 januari 2026 kl. 19:39:50Finns det inga bilder så har det inte hänt, det förstod Stalin redan på sin tid

Det där var en bolshevikisk attackdykare. Han slåss för moderlandet i vattnet nu. Fullt normal bildserie.

Delirium

Vi startar ett parti Elegy 10. Ett parti pågår redan och tar slut under dagen och då börjar ett nytt med de som inte fick plats.
Imperial Elegy
Space Empires