Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XVIII • 18/2 - 22/2 2026 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 7 oktober 2025 kl. 18:26:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

FRVO

Citat från: Rydfalk skrivet 21 oktober 2025 kl. 11:11:22
Citat från: Scipio skrivet 21 oktober 2025 kl. 10:33:51Wow!   :o
Det går inte att skaka loss flera?

Nope, de är i händerna på FMV.
Vill man komma på onsdagen så är det förtätning som gäller.
Kan få loss fler rum torsdag - lördag men avvaktar nog med det.

Ett alternativ är ju också att man slår läger i ett boende inte alltför långt bort från Rimforsa-basen. Det lär finnas lite olika alternativ. Tälta på grusplan är ju också en festligt möjlighet.

Scipio

Det finns ett vandrarhem endast 5 minuter från FF som nästan är gratis att bo på.   :up:

Skärmklipp.JPG
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: FRVO skrivet 21 oktober 2025 kl. 14:23:25Ett alternativ är ju också att man slår läger i ett boende inte alltför långt bort från Rimforsa-basen. Det lär finnas lite olika alternativ. Tälta på grusplan är ju också en festligt möjlighet.

Ja, Rimforsa i februari kan ju vara så varmt och härligt... ;)

Sedan ska det vara nån som är sugen, har varit lite så att torsdag - söndag har varit det nya svarta.
"Hoppas det regnar i sommar!"

thermopylai

Nu ser det ut som jag äntligen kan komma i februari. Skickat PM, Micke. :up:
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Rydfalk

Citat från: thermopylai skrivet 29 oktober 2025 kl. 16:46:04Nu ser det ut som jag äntligen kan komma i februari. Skickat PM, Micke. :up:

Läst och uppdaterat!

Det finns fortfarande några rum kvar! Visst förtjänar du en riktigt trevlig Julklapp i år?

Rydfalk

Det har varit lugnt och stabilt nu ett tag. Nu dök dock Magu upp och vi har bara...

...fyra rum kvar!

Unna dig Julklappen du alltid drömt om!

Rydfalk

Rydfalk

Engelsmannen

Hej Alla,
Jag har ett gammalt spel, Seastrike runt 70/80 talets sjöstrid.
Vilket jag har modifierat och lagd in ett scenarios och teknology system (Man spela ett "regional power" som få stöd i form of pengar occh tillgång till teknik ifrån ett större "vän" )

Finns det något intresse ?
Jag skulle säga att det krävs ett dygn ungefär att få det bästa av spelet.
Varje scenario är relativt snabbt (kanske 1-2 timmar)
Innan scenario få man ett gäng beslut
- Vilket fartyg / flygplan ska vi "köpa"
- Vilket sorts tech förbättring ska vi snällt fråga från vår "sponsor"
- Hur fördelar vi vår styrkor mellan 2-3 olika uppdrag
- och andra saker.

Plats för 4-6 personer , kanske fler.

Jocke och Tommy, ni har spelat förrut och kan berätta frit vad ni tyckte ;-)
Tommy ? Chans att komma med dina modeller ? Eller ett det kätteri att gå mot något sorts "figurslag" kanske :-)

MvH Paul.

Björn von Knorring

Citat från: Johan G skrivet 18 oktober 2025 kl. 15:34:51Jag vill köra om Congress of Vienna, och Maria eller Friedrich!

Jag är på för alla tre.

Rydfalk

thermopylai

Citat från: Engelsmannen skrivet 21 december 2025 kl. 14:05:07Hej Alla,
Jag har ett gammalt spel, Seastrike runt 70/80 talets sjöstrid.
Vilket jag har modifierat och lagd in ett scenarios och teknology system (Man spela ett "regional power" som få stöd i form of pengar occh tillgång till teknik ifrån ett större "vän" )

Finns det något intresse ?
Jag skulle säga att det krävs ett dygn ungefär att få det bästa av spelet.
Varje scenario är relativt snabbt (kanske 1-2 timmar)
Innan scenario få man ett gäng beslut
- Vilket fartyg / flygplan ska vi "köpa"
- Vilket sorts tech förbättring ska vi snällt fråga från vår "sponsor"
- Hur fördelar vi vår styrkor mellan 2-3 olika uppdrag
- och andra saker.

Plats för 4-6 personer , kanske fler.

Jocke och Tommy, ni har spelat förrut och kan berätta frit vad ni tyckte ;-)
Tommy ? Chans att komma med dina modeller ? Eller ett det kätteri att gå mot något sorts "figurslag" kanske :-)

MvH Paul.

Jag har spelat det. Liknar mycket ett figurspel i mekaniken, som ett streamlajnat Harpoon. Jättebra!
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Självklart utlovas Imperial Elegy i Rimforsa. Tror inte vi kommer att ha tröttnat efter Galorefrossandet.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Manassas

Hej på er!

Jag hade jäkligt roligt under min FFdl-debut i oktober! Har bokat in mig fredag–söndag under nästa omgång i februari och tänkte kolla läget om någon är intresserad av lite ACW-spelande.

Det var jag som satt och lirade A Most Fearful Sacrifice i ett par dagar, och hade gärna mött någon i detta även denna gång. Både i större och mindre scenarion. Har också nya Rock of Chickamauga om någon vill testa det.

Om det finns någon som vill köra Great Campaigns of the ACW från MMP så har jag nyligen införskaffat Hood Strikes North som ska vara det bästa entry-level-spelet i serien. Kommer att lära mig systemet de närmsta veckorna så det sitter inför FFdl. Hade varit kul att ge sig på det!

Har också gett mig in i den regements-baserade (lite enklare och mindre) Blind Swords-serien så hojta till om det är intressant! (Har ett gäng, så det finns lite att välja på typ 1st Manassas, Pea Ridge, Cedar Mountain etc).
Look out for your left, you are turned.