Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XIX • 23/9 - 27/9 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 23 februari 2026 kl. 17:06:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ErikLj

Jag skulle gärna testa GNWB någon dag men behöver i så fall få ihop det med övrigt spelschema.

Scipio

Angående Klubbekriget så är det en intressant och  viktig del i historien och en del av prologen Time of Troubles bygger på, dvs. det en vital del i det Svenska inbördeskriget mellan Karl IX och Sigismund och involverar den svenska östra rikshalvan Finland.

Fler historintresserade borde vara intresserad av att lära sig mer om den här spännande delen av den svensk/finska historien då det är del av en lika avgörande bit av hur Sverige/Finland blev det dom blev såsom exempelvis Vasa/Kristian tyrann/Stockholms blodbad osv. var för Sveriges historia vilket nästan alla känner till. Klubbekriget (och Svenska inbördeskriget) och Den stora oredan var i min mening lika avgörande som Vasa-epoken var men tyvärr väldigt obskyr även bland historieintresserade.
"Randomization is too important to be left to chance"

chumchu

I would also love to see a game about Klubbekriget. Really liked Heikki Ylikangas book on the topic when I read it some years ago.

Rydfalk

Planeringsfilen kommer till helgen. Sitter på tåget Edinburgh-London justnu, men fixar det när jag sitter vid en dator igen.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Ja just det ja, jag kommer att ta med lite utfyllnads kvälls-spel också:
- Heroes of Barcadia. Den här gången med expansionen för extra spelare då det var lyckat senast   :up:
- Bang: The Dice Game. För när jag har glömt det så brukar jag får "Stink-eyes" av vissa    :lol:
"Randomization is too important to be left to chance"

Klas Malmström

Citat från: Scipio skrivet 19 augusti 2026 kl. 14:13:45- Heroes of Barcadia. Den här gången med expansionen för extra spelare då det var lyckat senast   :up:
:up:  :up:  :up:

Ett spel där man inte bryr sig så mycket om man tar skada...  :D
Klas Malmström
Linköping

Manassas

Halloj!

Mycket peppad inför nästa omgång FF!

Som vanligt önskar jag spela nästan vad som helst ACW. Gärna:

A Most Fearful Sacrifice
GCACW (har On to Richmond II och Hood Strikes North, men kan tänka mig vilken som)
Blind Swords (vilken som, har några stycken)
Rebel Fury

Köpte på mig Vietnam 1965–1975 för ett tag sen och det hade varit riktigt kul att testa. Kan även tänka mig Hearts & Minds om man vill ha tid till något annat :)

Speltest av Fraustadt låter ju kul! Är ju annars väldigt sugen på Poltava, men kan absolut tänka mig att vara med på ett Fraustadt-lagspel om det passar in i planeringen och det finns plats.

Sen har vi ju Baltic Empires. Jag förväntade mig att det skulle bli detta FF's Imperial Elegy :) känns som att det skulle kunna vara många som är peppade på det. Har inte testat det själv än, men det ser ju onekligen riktigt fint ut.

/Lars
Look out for your left, you are turned.

thermopylai

Citat från: Manassas skrivet 21 augusti 2026 kl. 19:27:46Sen har vi ju Baltic Empires. Jag förväntade mig att det skulle bli detta FF's Imperial Elegy :) känns som att det skulle kunna vara många som är peppade på det. Har inte testat det själv än, men det ser ju onekligen riktigt fint ut.

/Lars

Jaaaa, det skulle jag också svårligen kunna säga nej till om tillfälle bjuds! (Alla vill spela Sverige!)
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."