Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XIX • 23/9 - 27/9 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 23 februari 2026 kl. 17:06:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Manassas och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet 25 augusti 2026 kl. 20:16:21
Citat från: Rydfalk skrivet 25 augusti 2026 kl. 19:15:46Ser att några planerar start onsdag 13:00.

Det brukar gå bra, systrarna på Rimforsa brukar lösa sådant, men officiellt har vi inga lokaler före 16:00.
Vi har ninjat dit vid 12-tiden dom senaste åren och det brukar fungera finfint.
Och om det någon gång skulle vara ett problem så att vi i stället blir förvisade till att ta en konjak i salongen en stund så tror jag nog vi överlever den pärsen.   :up:

Nej, exakt så.  :D
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Citat från: ErikLj skrivet 26 augusti 2026 kl. 07:02:50
Citat från: Scipio skrivet 25 augusti 2026 kl. 14:42:01
Citat från: ErikLj skrivet 25 augusti 2026 kl. 13:41:00
Citat från: Scipio skrivet 25 augusti 2026 kl. 13:32:13Vi har två lediga platser till Baltic Empires på onsdagen.
Start klockan 13:00.
Intresserad
Jag har inte skrivit in dig i schemat för jag vet inte om det var en anmälning eller bara en kommentar?

Vi kanske har en ledig plats just nu.
Skriv in mig tack. /Erik
Fixat  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Bergegard

Citat från: Rexpress skrivet 15 augusti 2026 kl. 16:55:18Intresserad av ett längre spel under lördagen.

Congress of Vienna ligger högst på önskelistan, men även Alliances eller kanske Imperial Elegy. Ligger IE väldigt nära HiS i sin natur så är jag dock lite skeptisk.

Spel som jag skulle vilja prova/spela i ingen specifik ordning, ett utkast ur den oändliga listan:

Congress of Vienna (äger ej)
Alliances (äger ej)
FiTl
Churchill
Downfall cotr
Paths of glory
Combat commander
Old school tactical
The other side (äger ej)
Atlantic Chase (äger ej)
Triomphe a Marengo
Crusade and Revolution (äger ej)
Time of Crisis (äger ej)
Högt BGG betygsatta block wargames med speltid <5 timmar
Låg/medel counter density hex & countertitlar

Kanske listan:
Imperial Elegy (äger ej)
Imperial struggle
Maria
Friedrich
Triumph & Tragedy
Övriga COIN
7 empires
Sekigahara

Undviker "bucket of dice" och amerikanska rev/inbördeskriget i den mån det går utan att såra någons känslor  :lol:

Vet att det pratades en hel del om 18xx under förra höstens FF och sedan även på forumet så med risk för hädelse och utfrysning så erbjuder jag mig att hålla i teach för ett kortare 18xx om det intresset skulle finnas. Det är trots allt ekonomisk krigföring på rätt hög nivå ;)
Jag är med från fredag till söndag och är också intresserad av ett längre spel på lördag tex Congress of Vienna (äger ej). I övrigt är intresserad av att pröva det mesta i krigsspelsväg :)

Scipio

Jag vill uppmana alla deltagare som har planerat något spelande att gärna fylla i planerade spelpass i spelschemat som Rydfalk har delat.
Gör gärna det även om erat spel är fullbokat och inte längre söker spelare (ni kan lägga till ett "F" i parantes på schemat eller något sånt om ni vill indikera det).
Anledningen till det är att det är så mycket roligare för alla deltagare att kunna se lite av vad som är på gång att spelas på plats när det väl är dags och för att förstagångsbesökare som tittar i schemat inte ska tro att det kommer att vara helt öde när dom kommer dit.   :up:

Eftersom rum-layouten på Rimforsa är så spridd så tycker också många att det är värdefullt att kunna se vad som pågår på schemat så att man inte missar att komma förbi och titta på något av spelen som körs som man alltid har varit nyfiken på.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1p5bAgv3ZenlDaap9EaBFTYd5ZsKK7glH2nxSrHChdtI/edit?pli=1&gid=0#gid=0

Schema.PNG

(Kan du inte editera i formuläret skriv en rad här eller skicka ett PM till avatar_Rydfalk
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Ett återbud till! :shock:
Tre rum fredag - söndag finnes!

Rydfalk

Vi fyller på!
Två rum fredag - söndag finnes!