Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XIX • 23/9 - 27/9 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 23 februari 2026 kl. 17:06:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 Gäster tittar på detta ämne.

Johan Palén

Sundsvallsgänget (Johan och Stefan) kommer fredag em/kväll.

Jag tar med mig ett till TLND Napoleon's Last Gamble eftersom jag gärna vill testa det och Jonas uppsättning väl är fullbokad.
Tar även med Eagles of France, Austerlitz som jämförelse plus Thin Red Lines Fulda Gap och min egen utveckling av Birds of Prey och säkert nåt mer. Säg till om nåt verkar intressant.

BjornH

Aux armes, Rimforsa! Snart dags för avmarsch.
bj.jpg

Scipio

FF fortsätter med Fraustadt!

20260925_104210.jpg

20260925_105340.jpg
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Speltest av Klubbekriget.
20260926_102835.jpg

Speltest av GNWB: Storkyro 1714 (Naupe).
20260926_120153.jpg

Scipio

Heroes of Barcadia, nu är vi inne på riktiga simuleringar.
20260926_225956.jpg

Rexpress

Tack för den här gången  :up:

thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Manassas

Fantastiskt kul som vanligt  :mrgreen:  Ser fram emot vecka 9 2027!
Look out for your left, you are turned.

Scipio

Tack alla för ett återigen fantastiskt trevligt Friendly Fire, och som vanligt så förtjänade det sitt namn!

Själv så han jag med att träffa och spela med rätt så många av deltagarna den här gången.  :up:
Maten var som vanligt också god och jag uppskattade att det inte var pulled-pork-enchiladas på fredagen som det det har varit tidigare.

Numera så har Rydfalk D.Ä. och jag pensionerat oss från quizz-skapandet och de yngre förmågorna som nu håller i rodret gjorde ett förträffligt jobb, jag var mycket nöjd med balansen i frågorna som dom fått till.   :up:

En annan förbättring mot tidigare år var också att efterätten inmundigades i samband med quizzen på övervåningen i stället, en lysande ide som snabbade på övergången från middag till quizz på ett förträffligt sätt.

Spelat-listan i år blev rätt så mäktig:

1x Baltic Empires
3x Quartermaster General
1x Imperial Eligy
2x John Company
2x Heroes of Barcadia
2x Bang!: The dice game
1x Klubbekriget
1x Great Northern War Battles: Storkyro 1714
1x Great Northern War Battles: Fraustadt 1706

Syns på Rimforsa igen om några månader!

Bifogar några bonus-bilder:

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

2026-09-24 22.05.08.jpg

2026-09-25 10.22.42.jpg

2026-09-25 15.39.06.jpg

2026-09-25 20.25.13.jpg

Great Northern War Battles: Fraustadt 1706
2026-09-25 22.43.38.jpg

Great Northern War Battles: Storkyro 1714 (Naupe)
2026-09-26 17.02.16.jpg

2026-09-26 19.17.18.jpg

2026-09-26 19.24.40.jpg

2026-09-26 19.58.41.jpg

Delirium

Fina bilder och fina berättelser!

Tyvärr medgav inte hälsan närvaro på detta Friendly Fire men jag är i princip redan där på vårens FF, nu vecka 9 om jag minns rätt.

/Björn
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

En tråkigare händelse som inträffade var att efter att vi hade spelat färdigt John Company på torsdagen och skulle packa ihop spelet så var de två locken till dom två mindre lådorna försvunna.

En genomsökning av spelrummet gjordes och dom fanns inte kvar i rummet.
Det bekräftades sedan av ytterligare en genomsökning av rummet på söndagen efter att alla hade lämnat.
Pratade med personalen och dom kan inte ha slängt det av misstag då dom undet veckan endast plockar undan disk och liknande.

Tyvärr så fick jag sortera om spelet igen när jag kom hem eftersom alla kompenenter åkt ur sina fack under transport och det är så det blir om jag inte har tur och dom kan återfinnas någonstans.
Vet du att du sett två genomskinliga lock någonstans på avvägar på FF eller om det kan ha kommit med en väska någonstans så snälla meddela mig då.

FRVO

Citat från: Scipio skrivet Idag kl. 15:26:25En tråkigare händelse som inträffade var att efter att vi hade spelat färdigt John Company på torsdagen och skulle packa ihop spelet så var de två locken till dom två mindre lådorna försvunna.

En genomsökning av spelrummet gjordes och dom fanns inte kvar i rummet.
Det bekräftades sedan av ytterligare en genomsökning av rummet på söndagen efter att alla hade lämnat.
Pratade med personalen och dom kan inte ha slängt det av misstag då dom undet veckan endast plockar undan disk och liknande.

Tyvärr så fick jag sortera om spelet igen när jag kom hem eftersom alla kompenenter åkt ur sina fack under transport och det är så det blir om jag inte har tur och dom kan återfinnas någonstans.
Vet du att du sett två genomskinliga lock någonstans på avvägar på FF eller om det kan ha kommit med en väska någonstans så snälla meddela mig då.

Tråkigt. Har hänt mig också med annat spel. Det är inte snyggt men det funkar rätt ok att vira in lådorna i plastfilm typ Gladpack.