Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

[Nominering]: 5 bästa krigsspels-framsidan

Startat av Scipio, 8 september 2026 kl. 08:28:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Nu är det dags, vi ska rösta fram de fem krigsspelen med den snyggaste framsidan.

Det går till så här:
- Först så nominerar vi spel i en vecka i den här tråden.
- Alla kan nominera ett spel.
- Därefter så lägger jag upp en omröstning med de nominerade spelen.
- Omröstningen pågår sedan i två veckor.
- Alla kan rösta på ett spel var.

- Nominiringen är endast giltig om du också inkluderar bilden i ditt nominerings-inlägg.

Jag lägger upp omröstningen nästa måndag.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Min nominering lägger jag på Republic of Rome, fortfarande en av de vackraste boxarna i min mening:

Strv102r

Min första tanke var Squadleader, originalet. Eller det avskalade och stilrena Panzerblitz. Men jag valde ändå denna då någon annan garanterat nominerar Squadleader.

Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

David Sunnergren

Jag brukar fastna på denna som bästa omslag.

David Sunnergren

Äsch. Jag får inte till att bilden visas, men det ordnar säkert någon kunnig

tinG

Man skulle kunna nominera nästan vilket CoA's spel som helst, tex. nått från La Bat eller BAR men det är nästan fusk eftersom de oftast bara tryckt ett klassiskt konstverk på lådan.

Nominerar istället förstautgåvan av Victory Games "Hell's Highway"!

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: David Sunnergren skrivet  8 september 2026 kl. 11:04:14Äsch. Jag får inte till att bilden visas, men det ordnar säkert någon kunnig
Nä så lätt kommer du inte undan den här gången.  :P

Det finns en instruktion som visar hur man göra här:  https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,3616.0.html

Gör ett nytt försök i ett nytt inlägg.

Andreas Lundin

Jag tänkte så här:

Alla kommer att nomniera något gammalt skit som väcker nostalgiska känslor. Jag ska komma med något från de senaste två åren. Bara för att skaka om den reaktionära horden som i ärlighetens namn hänger här.

Dessutom ville jag ha ett omslag som gör något med en. En bild som nästan tvingar mig att testa spelet - åtminstone en gång. Jag gick igenom en massa obskyra grejer till jag fastnade på detta.

Evokativt, rent och mitt i prick - vilket fick i alla fall mig att ge denna serie en ny chans.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Andreas Lundin

Citat från: David Sunnergren skrivet  8 september 2026 kl. 11:04:14Äsch. Jag får inte till att bilden visas, men det ordnar säkert någon kunnig

Du menar den här?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

David Sunnergren

Citat från: Scipio skrivet  8 september 2026 kl. 12:20:15

Det finns en instruktion som visar hur man göra här:  https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,3616.0.html

Den jävla pilen... Den hade jag helt glömt bort existerade.

jerry

Citat från: David Sunnergren skrivet  8 september 2026 kl. 16:59:03
Citat från: Scipio skrivet  8 september 2026 kl. 12:20:15

Den jävla pilen... Den hade jag helt glömt bort existerade.
Exakt... den lilla djävla pilen  :mrgreen: 
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, tvåmanna Atlantic Wall i Ronneby tvåmanna WIF i skogen i en källare vid Bräkne hoby

jerry

Måste nog stödja ett av mina favoritspel. Boxen är inte helt fel.IMG_0491.webp
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, tvåmanna Atlantic Wall i Ronneby tvåmanna WIF i skogen i en källare vid Bräkne hoby

BjornH

Kul! Får väl ta och nominera denna snygging, första upplagan:

pic953180.jpg

FRVO

DNL.png

Mycket tecknat hittils.

I den här boxen är det alltid minus 30.

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping