Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 22-24 januari 2027

Startat av Delirium, 2 oktober 2026 kl. 11:58:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Kamrater! Det blir ett Blippspel Galore 2027, helgen 22-24 januari!

Här nedan följer den traditionsenliga inbjudningstexten:

Vår lilla grupp av Göteborgs-med-omnejd-krigsspelare, under överinseende av marskalk Patrick bjuder härmed in er alla till Blippspel Galore nummer XVI (tempus fugit). Plats är som vanligt lokalen i före detta biograf Svea, Sveaplan 29 (i den sk Linnéstaden) i Göteborg.

Vi öppnar på fredag, kanske tidigare än vanligt (senast 16) och bommar igen på söndag eftermiddag vid 16.

Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns, kaffe och kaka ingår så klart men vi har i övrigt ingen kiosk eller försäljning. Det är tradition att gå till Gyllene Prag i samlad trupp, i övrigt finns gott om butiker och restauranter i närheten.

Vi är glada om man anmäler att man tänker komma så vi har lite kunskap om hur mycket bordsutrymme och annat som behövs, men anmälan är inte bindande.

Det kostar omkring hundra kronor att vara med hela helgen.

Ta gärna med plexiglas, det är en konstant bristvara. Det rekommenderas att åka kollektivt, vagn 1, 2 och 6 stannar vid Olivedalsgatan, annars är Linnéplatsen ADJACENT. Göteborg byggs om under det här decenniet, så var ute i god tid, särskilt om ni kör bil.

Varmt välkomna!

Patrick, Jonas och Björn

(och som vanligt Fannis ande)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Det datumet ser riktigt bra ut för min del, det är goda odds på att jag ska kunna delta.  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

David Sunnergren

Är sugen. Ska ha det i åtanke när livet planeras för januari, så får vi se om det är möjligt.

aegneus

Kommer, såvida inte random event-tabellen vill annorlunda.
(Min random event-tabell har visat sig vara en viljestark rackare genom tiden ...)

Erik Norén

Kommer med sannolikhet gränsande till visshet att deltaga.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914