Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Årets främsta krigsspel - Storfinalen

Startat av Andreas Lundin, 20 mars 2007 kl. 14:31:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Min finalsröst på 2006 års främsta krigsspel är:

A Victory Lost (MMP)
6 (25%)
Combat Commander (GMT)
3 (12.5%)
Here I Stand (GMT)
9 (37.5%)
Shifting Sands (MMP)
6 (25%)

Antal personer som röstat: 23

Omröstningen har avslutats: 19 april 2007 kl. 15:31:41

Andreas Lundin

Nu har detta gått till final och röstning sker under 30 dagar, f.o.m. detta meddelandes datum. Det slumpade (?) sig så att det var två spel vardera från MMP och GMT som gick vidare. Happy voting!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Har spelat alla utom SS.

Svårt val mellan AVL och HIS för mig. Ganska olika spel om man säger så. CC är inte ens i närheten.

Måste fundera en dag eller två.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Ja, för mig var valet enkelt... Here I Stand är en höjdare helt enkelt! Finurligt och högst spelbart. Intressant period som "berättas" av korten.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Ja, för mig var valet enkelt... Here I Stand är en höjdare helt enkelt! Finurligt och högst spelbart. Intressant period som "berättas" av korten.

Men det är ju såååå långsamt...  :x
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Nä, det tycker inte jag... hm, konstigt.

Andreas Lundin

CiteraMen det är ju såååå långsamt...

Är det inte du som brukar säga att spel skall ta lång tid...  :twisted:  :wink:

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Är det inte du som brukar säga att spel skall ta lång tid...  :twisted:  :wink:

Absolut! Speltiden får gärna vara toklång - bara det är flyt i spelet. HIS uppfyller inte de kriterierna, IMO. Men jag håller med om att temat är tokgrymt!
En mycket bitter liten man.

A F

Av nio personer på site med 200+ deltagare så är sex överens om att ett spel är årets bästa. Kan man säga att 3% av sitens klientel är överens? :P

Vvornth

Man bör dock betänka att 40 personer står för 95% utav posterna på forumet.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Johnson

Jag har lyckats missa alla kandidaterna..... :(
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Erik

Jag har missat de spel de flesta verkar välja mellan...

Andreas Lundin

Hm, verkar som Here I Stand sticker ifrån. Tja, spel som innehåller en tabell som avgör engelska drottningars fruktsamhet borde ju faktiskt premieras!

Commissar_Piotr

Hej Grabbar

Samma spel som varje år, ASL.
Peter "Commissar Piotr" Rogneholt
"There have never been such a thing as a good war or a bad peace" Benjamin Franklin

Andreas Lundin

Nå! Då är 2006 år bästa lir utsett!

Here I Stand. Nu återstår dock att på något sätt sprida detta till världen och kamma in demoexemplaren från GMT! :P