Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Operation Mercury

Startat av tinG, 6 januari 2005 kl. 12:17:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Hej!

Igår avslutade jag ett Tunisaparti som pågått på spelföreningen Ylva i Göteborg sedan i mars förra året. Givetvis slutade det hela med en förkrossnande seger för den goda sidan, dvs. mina och Mony's pojkar. Min ärade motståndare misslyckades med sin PMC (Personal Morale Check) när 8:e armén under två rundor i rad kringrände den tysk-italienska styrkan bakom Meredetlinjen (stavning).

Nog om det!

Som plåster på såren fick nu Morgan (finns du här på forumet?) välja nästa projekt: GMT's Operation Mercury på temat Kreta.

Både jag och Morgan har spelat spelet solo men aldrig FtF.

Finns det någon här på Forumet som har erfarenheter, bra eller dåliga, av detta spel? Kanske ytterligare någon som jag själv som har åsikter utan djupare egen erfarenhet?

Kort sagt vad tycker herrskapet om Operation Mercury: http://www.gmtgames.com/opom/gmtopom0.htm
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Det är ju Vance von Borries som har designat det spelet och jag har hittils inte blivit besviken på ett enda spel som han har gjort, så jag tror att oddsen talar för att även det här är intressant och väldesignat.   :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Alltid kul när Monty gör något bra.  :)

Länken verkar inte fungera, Jonas.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

tobias

Fixade länken.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

P-O Jönsson

Hur gick det? Spelade ni Operation Mercury?

Är det någon som vet om den omtryckta versionen kommer att innehålla några förändringar?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

tinG

Citat från: "Peojon"Hur gick det? Spelade ni Operation Mercury?

Är det någon som vet om den omtryckta versionen kommer att innehålla några förändringar?

Nope, GBII kom före...

Vet inget om nytrycket
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte