Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Alamein

Startat av magnus lindström, 30 mars 2007 kl. 18:33:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

magnus lindström

Jag gav inte mycket för APs Alamein men det ser fasiken jäkla intressant ut nu när det även finns möjlighet att spela massa olika situationer och inte bara Montgomerys slutliga attack. Men lite less på AP känns det som; boxarna och kartorna blir bara fulare och fulare och kundsupporten är inte så bra. Inga regler uppdateras tydligen. Slutligen priset!!!!

BigPapaBear

Är det ett nytt spel? Länk, bild?
En mycket bitter liten man.

Jezjov

http://www.avalanchepress.com/gameAlamein.php

Jag skulle gråta om jag slantade $200 och kartan var i stil med den till They Shall Not Pass. Som oftast när det gäller AP är det nog vettigast att vänta och se.

Andreas Lundin

...snygga counters dock...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Jezjov

Jag gillar också stilen på Avalanche Press' counters.

magnus lindström

När det gäller kartor så gillade jag APs gamla kartor för Second World War/Great War at sea men nu vill det inte ha så "tråkiga" tydliga kartor längre. Nu blir de bara mörkare och mörkare och kluddrigare och kluddrigare och vissa ser ut som de är gjorda på en kvart. Som nämnda they shall not pass. Sen boxarna, va fasiken håller det på att ta vägen. Jag gillade gamla Eastern Fleet-boxen där en Val bombare dyker mot Hermes, snyggt tecknat. Nu tar de ett foto lägger i lite häftiga färger som rosa orange och lila och tar bort lite pixlar här och där, skrämmande fula och intetsägande. Även texten är ju förskräcklig, ser ut som något som är gjort på metallslöjden. Som sagt de har fortfarande snygga counters, men hur länge ska det förbli så?

Om man bara snackar snygga och inbjudande boxar så anser jag att ett litet företag som Worthington måste ligga i högsta toppen. Trots att det är något som inte stämmer med boxen till Cowboys, men det beror nog på en sämre tecknare. Men det är VÄLDIGT kul att se en blond Wyatt utan hölster i Tombstone. GMT verkar trötta och enformiga men deras boxar är i allafall inte fula.

Men nu är inte boxarna viktigast, men det är första intrycket. Men kartorna har stor påverkan om man ens orkar bry sig och AP gör just nu förskräckliga kartor.

Kartstilen till Gazala kunde väl ha passat till Alamein.

magnus lindström

Det kanske inte är så jäkla kul att Spela Alam el Halfa. Men bara att man KAN göra det är ett pluss för mig. Sen att få se "första" slaget vid el Alamein är intressant, jag tror jag inte sett det någonstanns förutom i ett Gratisspel som jag aldrig spelade. Montgomerys attack blir väl en manglande boxningsmatch, men vafasiken kan man spela Verdun så kan man nog spela detta slag också. Mersa Matruh lär väl vara ett kaotiskt virrvarr. Vad som talar för AP är att de verkar vilja göra lättspelade spel vad som talar emot är vart det verkar bära av mot med grafiken. Sen återigen priset. Kan ingen annan köpa det så kan jag komma och rulla tärning?:)

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"Det kanske inte är så jäkla kul att Spela Alam el Halfa. Men bara att man KAN göra det är ett pluss för mig. Sen att få se "första" slaget vid el Alamein är intressant, jag tror jag inte sett det någonstanns förutom i ett Gratisspel som jag aldrig spelade.

Håller med. Spel som täcker in "outforskade" områden är alltid välkomna, även om de inte är särskilt bra.  Då har man ju iaf möjligheten att spela den delen av kriget.

Finns det något om småbråken på Madagaskar 1942?  :)
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Kanske ett gratisspel med lila berg?

magnus lindström

Första slaget vid el Alamein i juli är nog en högst spelbar situation ändå.

Rommel kanske inte håller med, men nu var han ju inte den störste när det gällde motgångar :)

Rommel till fru 17 juli: "Det militära läget ser nu illa ut. Fienden använder sin överlägsenhet framförallt i infanteri för att slå de italienska förbanden ett efter ett, och mina tyska enheter är allt för svaga för att kunna företa sig något ensamma. Det är så att man kan gråta..."

Men detta är en period full av attacker och motattacker från båda sidor.

Gazala, Alamein hmm kanske skulle få se Crusader i framtiden. Så klart om jag får välja med möjligheten att spela operationerna Battleaxe och Brevity(har för mig den hette så).