Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Kellys Hjältar - GothCon 2007

Startat av Vvornth, 9 april 2007 kl. 07:36:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vvornth

GothCon 2007 är slut och årets upplaga av Kellys Hjältar blev en pyrrisk seger för Tyskarna, men likväl en seger dvs guldet är skyddat.

Resultat

Amerikaner:

Kelly, Fischer, Little Joe, Gustowski - Oskadda, lyckas ta sig tillbaka till egna linjer
Big Joe, Penn, Willard, Barbra - MIA
Petschuko, Crapgame, Jonesy - KIA

Sherman med besättning - KIA

Tyskar - Wehrmacht

Befälsgrupp - Reducerad
Panzergrenadier grupp 1 - Effektivt KIA
Panzergrendaier grupp 2 - Effektivt KIA

Panzerkampfwagen 207 (Panther) - KIA

Tyskar - SS Panzer

Chefsgrupp - Reducerad
Stabsgrupp - KIA
Panzerkampfwagen 112 (Tiger) - KIA
Panzerkampfwagen 113 (Tiger) - Effektivt KIA
Panzerkampfwagen 115 (Tiger) - Oskadd

Meriter och klavertramp

Högst bodycount: Gustowski - 3 st. MG42 grupper + signalist från Wehrmachts befälsgrupp

Högst Bodycount (civila) : Dött lopp mellan Tiger 113 och Tiger 115 som reducerade den franska civilbefolkningen med dubbelsiffrigt belopp (ihop att någon amerikan skulle stryka med i farten)

Årets pacifist resp. Conan: Panzerkampfwagen 112 som väljer att fly från en ensamt stormande Big Joe till fots

Årets MVP(s): Crapgame och Jonesy som nyper större delen av SS-styrkans chefs- och stabsgrupp med spelets första eldskur

Årets David vs. Goliat: Cowboy springer rakt in i ett dussin sura tyska befäl beväpnade till tänderna med en Tiger i ryggen

Ett stort tack till

Mattias K - Min medarrangör, för all WWII expertis och medledarskap beyond the call of duty (och familj)
Birger, Martin och Cadde - För alla old school råd
Fredrik (Platov) - För WWII expertis och bärhjälp
Friberg - För WWI expertis
Wallbreaker - För budtjänst
40k och WFB arrangörer + Jocke och Camille - För bärhjälp
Ulf och Boogeyman - För skjuts
Alla GothCon arrangörer och medhjälpare - För möjligheten att sätta upp partiet
Alla åskådare - För intresset, hoppas se er spela nästa gång

Men mest av allt till alla deltagare som var med och lirade!

Årets arrangemang har varit oerhört positivt för mig som förstegångs arrangör och jag kommer definitivt att arrangera Kellys igen nästa gång tillfällle ges (vilket nu med stor sannolikhet verkar vara YLVAs Ting i September). Ett maratonarrangemang som Kellys sätter sin press på en arrangör, och jag har vart alltifrån perfekt. Misstag begicks, missuppfattningar skedde och som följd så uppstod lite orättvisor. Trots detta så verkade responsen från spelarna vara till allra största del positiv.

Restaureringen av modellen kommer fortsätta, och även upplägget kommer att snyggas till. Målet är att ha en fullständig sida för Kellys för framtida och gånga arrangemang för att driva upp intresset och sprida information om vad arrangemanget går ut på. Och kom ihåg att om 2år så firar Kellys 30 år!
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance