Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Europa - the big picture

Startat av Magnus2, 8 april 2007 kl. 23:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Magnus2

För att få min krigspelsfix så tog jag och pusslade ihop kartorna från alla Europa-spelen. (http://www.hmsgrd.com)
9-åringen på Balkan är med som skala.

Synd att bilderna inte blev bättre. Dålig belysning och urkass blixt i kombination...

Nu ska jag hörnklippa alla counters.

Holmgren

Förutom svårigheten att hitta ett spelbord som är stort nog så måste ju det vara näst intill omöjligt att komma åt de centrala delarna av europa med kartorna ihopfogade. Croupier-rakor eller kanske något slags travers kanske?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Vvornth

Håller med ovanstående spelare, vi har ju alldeles nyligen spelat GMTs EFS Barbarossa med alla tre Army groups på Föreningen Ylva. En anledning att vi la ned lite tidigt var att det var väldigt svårt att få god översikt i mitten, som ledde till verkande vader och ryggar och allmänt förtog en del av näjet med spelet.

Förövrigt så vet jag inte om jag gillar den suggestiva posé sagda 9-åring antagit, krigsspel skall vara manligt, skitigt och bittert inte gulligt och glatt!

Men helt klart en grym bild!  :)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Doomfarer

Cool bild, du borde ladda upp den på BGG.  :up:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Organ

Om inte annat så är det ett bevis för tesen att de sötaste flikorna finns i centraleuropa.  :wink:
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

BigPapaBear

Kanonbilder! Någon form av svävare behövs som sagt för att flytta brickorna i mitten...
En mycket bitter liten man.

Magnus2

Tack för uppskattande utrop.

Citat från: "Doomfarer"Cool bild, du borde ladda upp den på BGG.  :up:
Ja BGG är ju målet :)
Översta bilden inspirerades av denna http://www.boardgamegeek.com/image/15866.

Citat från: "Holmgren"Croupier-rakor...
Funkar i Polen 39.

Elias Nordling

Måste dock påpeka att upplägget inte är fullständigt. Numera finns det kartor även för Abyssinien, Nilen mellan Abyssinien och Kairo och bitar av kringliggande afrika. Det blir ett par flak till...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"