Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GDW:S Third World War serie

Startat av totte30, 12 januari 2005 kl. 11:33:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Johnson

Strategy and Tactics släppte för några år sen Group of Soviet Forces Germany vilket som jag förstår är en modifierad nyutgåva av NATO.

Inte alls tokigt, straightforward, abstrakt flygkrigföring. Går att klara på några timmar.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

Citat från: "scenic"Jo det var lite dyrt på ebay (troll and toad) men alla fyra var bra pris
dock skickas bara inom USA.

Det brukar sällan vara ett problem att få dem att skeppa utomsockens. De flesta säljare som jag har stött på verkar knappt medvetna om att de kryssat i någon sådan ruta...

CiteraHar ni PC spel oxå? (panzer, peoples general, flashpoint europe m m)

Har vi? Menar du huruvida folk här spelar dataspel eller inte? Personligen kan jag pilla lite med Herats of Iron 2: Doomsday, om jag har begränsat med tid och inte mycket annat för mig - men där går min gräns. Jag ställer hellre upp ett brädspl och kör lite solitär.

Det bör iof sig tilläggas att jag för alltid kommer att vara bäst i världen på Mario Kart: Double Dash till GameCube.  :D
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "scenic"dock skickas bara inom USA.

Fråga säljaren i USA. De flesta tycker det är ok att skicka till Europa om du vet vad det kan kosta. www.usps.com ger svar om du vet vikten.

De flesta i USA listar shipment to US only som default. (Tror det är en Ebay listningkryss de missar & därmed en stor europeisk spelarmarknad. De flesta tycker också att det blir dyrt att skicka. Vilkt inte är sant längre med 7.2 kr för en dollar eller nåt.
Även med nya högre USPS priser kan det vara värt ett paket om innehållet har rimligt högt värde.

scenic

Tack för svaren igen! :)

Var köper man VG Nato? (utomlands?)
Group of Soviet Forces Germany (mycket intressant) gäller utomlands däroxå?

Ang PCspel om ni har sånt hemma spelar på oxå?

A F

Citat från: "scenic"Var köper man VG Nato? (utomlands?)

Dom här grejorna har 15+ år på nacken. Det bidde ju lite surt med "next war" -spel så det ges nog inte ut mycket i nytryck.

EvilSpook

Citat från: "Andreas Johnson"Strategy and Tactics släppte för några år sen Group of Soviet Forces Germany vilket som jag förstår är en modifierad nyutgåva av NATO.
Inte alls tokigt, straightforward, abstrakt flygkrigföring. Går att klara på några timmar.
För att vara helt korrekt:

Citat från: "Boardgamegeek"This game is an update and revision of SPI's 1973 release, "NATO: Operational Combat in Europe in the 1970s".
Alltså inte NATO: The next war in europe.

//EvilSpook

Tommy Röhs

Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "Boardgamegeek"This game is an update and revision of SPI's 1973 release, "NATO: Operational Combat in Europe in the 1970s".
Alltså inte NATO: The next war in europe.
//EvilSpook

Inte att förväxlas med "Next War" från SPI.

tinG

Se där, goda nyheter för oss om aldrig hunnit lägga vantarna på ett eget ex av den här klassikern:

CSW-tråden

CSW-Compass_John Kranz

:up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

jerry

Härligt en riktig klassiker (hoppas nu bara att Sverige får flytta sina reservbrigader/mobiliserande brigader INNAN sverige angrips borde ju vara en varning att flytta till strategiskt viktiga platser om hela Europa brinner)
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Jon

Oj vad fint!

Ska vi värma upp på Galore i januari med den gamle godingen?

Detox

Tyvärr kommer Compass game gör en direkt kopiering  av TWW dvs Felaktiga svenska OBB kommer vara kvar.
Det kunde vara värre, Finland har ju fredsorganisationen som OOB.

EvilSpook

Det är synd att de inte gör ett omtag med enheterna.
Det är ju ganska mycket som kommit fram sen spelet släpptes, som enkelt kunde ha korrigerats nu.  :(

//EvilSpook

Andreas Lundin

Jag tycker mest Compass Games ger ut under-utvecklade (som i developed) gamla spel numer. Går tyvärr fetbort för mig, men det säljer väl...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

EvilSpook

Fast man blir ju lite sugen när man får se sånt här....

8)
//EvilSpook