Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

Rock of the Marne (SCS)

Startat av BigPapaBear, 25 april 2007 kl. 12:36:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Även om OCS-vågorna svallar i mitt blod kan jag inte annat än känna ett stort sug efter den nya SCS-titeln "Rock of the Marne" som MMP preics har släppt som preorder. Har inte spelat "föregångaren" Operation Michel, men har hört mycket gott om det. Det är alltid kul med nya WWI-spel som inte bara behandlar västfronten 1914.

http://www.multimanpublishing.com/preor ... .php?id=44
En mycket bitter liten man.

pelle

#1
Trevligt!

Jag har bara hunnit prova OM ett litet scenario solo. Hoppas på ett riktigt parti någongång (sååå många punchade ospelade spel i bokhyllan :( ).

BigPapaBear

#2
Kunde inte motstå frestelsen. Beställt.  :up:
En mycket bitter liten man.

pelle

#3
Det gjorde jag minuterna innan jag skrev mitt inlägg ovan med gnäll om för många ospelade spel.  :)

Vvornth

#4
SCS spel har ju den trevliga företeelsen att de knappt kostar någonting.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

#5
Citat från: "Vvornth"SCS spel har ju den trevliga företeelsen att de knappt kostar någonting.

Något av en förutsättning för mig just nu. Vill så gärna beställa Case Blue oxå...  :(
En mycket bitter liten man.

Mosse

#6
Citat från: "BigPapaBear"Kunde inte motstå frestelsen. Beställt.
Skyldig - även jag. SCS är en ny bekantskap, men är en tok för allt WWI.

BigPapaBear

#7
Senaste nytt om Rock of the Marne:

just waiting on the box from the printers. I think everything else is already there.

Snart är det dags!  :up:
En mycket bitter liten man.

pelle

#8
Kul!

Snowfox

#9
Citat från: "Vvornth"SCS spel har ju den trevliga företeelsen att de knappt kostar någonting.

Hah, du glömmer att räkna in beskyddaravgiften från Tullverket i Malmö.  :cry:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BigPapaBear

#10
Citat från: "Snowfox"Hah, du glömmer att räkna in beskyddaravgiften från Tullverket i Malmö.  :cry:

Jag är på jakt efter en liten tulltjänstemansuniform till min nya voodoo-docka. Någon som är händig?
En mycket bitter liten man.

pelle

#11
Mitt dök upp i fredags. Jag hade helt missat att det redan har släppts, så jag fattade inte vad det var för något jag hade fått från USA. Kul när man får paket med överraskningar (en av de stora fördelarna med P500-system!).

Har inte haft någon tid alls i helgen att kolla på det. Lådan ser bra ut. Blipparna ser ut precis som de i Operation Michael, med Sturmblocks och så. Flygplan har visst egna blippar också. Någon som har hunnit undersöka närmre än så?

bambaladam

#12
mitt har kommit  :D

Mosse

#13
:evil:  :twisted:  :evil:
Mina kreditkortsuppgifter hade blivit stulna - så jag hamnade byta kort, just när de på MMP skulle processera Rock of the Marne. Och så tog det ett par dagar innan man fick tag i någon på MMP som kunde ta emot mina nya kortuppgifter.

Torde väl ändå vara på väg nu...

ulve

#14
har spelet samma skrämmande  ww1 crt med A3D1 som vanligaste resultat eller?