Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2007 - arrangemang

Startat av Mattias Rönnblom, 1 maj 2007 kl. 19:24:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Skönt att se att antalet föranmälningar börjat ticka uppåt lite grann, även om det är en bit kvar till de 2500 personer som jag iskallt räknar med.  :up:
En mycket bitter liten man.

bambaladam

Jag anmäld nu också, 2500-strecket rusar emot oss!

Andreas Lundin

Vad är rekordet egentligen? Kanske vi går mot en ny guldålder?  :ultra:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Vad är rekordet egentligen? Kanske vi går mot en ny guldålder?  :ultra:

Någonstans runt 40-42. Rätta mig gärna om jag har fel.

Mattias Rönnblom

Nu är krigsspelslivet upplagt på vår hemsida. Ursäkta dröjsmålet. Det är mitt fel.

Andreas Lundin

Anders, hur mycket tid tar Gallipoli. Skall man koncentrera sig helt och hållet på det, eller hinner man spela något annat också under FF? Kan man ha ett sidospel? Jag är så in i bomben sugen på ett parti Tunisia (Scenario 1, eller något sånt). Har också fått tag på ett tokbilligt TCS Bloody Ridge. Är det något att ha? Hinner man det vid sidan av Gallipoli?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Efterssom krig tar tid & ofta innehåller mycket väntan så kräver Galipoli att man är i byggnaden men man kan mycket väl göra något annat parallellt som man kan gå i från med jämna mellanrum.

BigPapaBear

Har mailat in ytterligare ett arrangemang (tillsammans med P-O).  :up:

Vvornth

BigPapaBear:

Detaljer för oss som är otåliga?

Fager:

Kan du ge lite närmare beskrivning av Galipoli-liret? Det osm finns på FF sidan är lite knapphänt.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Citat från: "Vvornth"Kan du ge lite närmare beskrivning av Galipoli-liret? Det osm finns på FF sidan är lite knapphänt.

Vi kommer att som turkiska och brittiska befäl ta oss igenom de första 24 eller så timmarna av landstigningarna vid gallipoli. Som ett kartspel vid nån knektaskola. Typ. Jag spelar era över och underordnade.

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"BigPapaBear:

Detaljer för oss som är otåliga?

Jena! (Clash of Arms). Napoleon, operationellt, mycket rörelse, snygg (stor) karta, få brickor. På alla sätt mysigt... Jag, P-O och två (kanske tre) tomma platser. P-O är experten, jag har bara spelat l'Arme du Nord i samma "serie".

Länk till BGG
http://www.boardgamegeek.com/game/10186

Vvornth

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Vvornth"Kan du ge lite närmare beskrivning av Galipoli-liret? Det osm finns på FF sidan är lite knapphänt.

Vi kommer att som turkiska och brittiska befäl ta oss igenom de första 24 eller så timmarna av landstigningarna vid gallipoli. Som ett kartspel vid nån knektaskola. Typ. Jag spelar era över och underordnade.

Det är inte helt olikt Kellys Hjältar med andra ord, fast på karta istället för modell?

Och under vilka tider spelas det?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Citat från: "Vvornth"Det är inte helt olikt Kellys Hjältar med andra ord

Om du envisas så håller jag med.

Citat från: "Vvornth"Och under vilka tider spelas det?

Lördag lunch-em.

Mattias Rönnblom

Nu har jag lagt upp Jena! i listan på arrangemang.
http://www.friendlyfire.se/2007/game/show/6

Mattias Rönnblom

Nu har jag uppdaterat ASL-beskrivningen med information om vilka scenarion som ska spelas.

http://www.friendlyfire.se/2007/game/show/1